۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83841521
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فنلاند به صحنه تظاهرات علیه طرح الحاق کرانه باختری تبدیل شد

تهران-ایرنا-صدها نفر از فعالان حامی فلسطین تظاهراتی را در شهر هلسینکی؛ پایتخت فنلاند علیه طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری برگزار کردند.

به گزارش تارنمای مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این تظاهرات به دعوت احزاب و انجمن‌های جوانان فنلاند و همکاری کمیته ضد تخریب منازل و شماری نهادهای فعال دیگر برگزار شد.

در این تظاهرات نمایندگان احزاب سیاسی، شخصیت‌های مدنی و چهره‌های رسانه‌ای فنلاند و جمع زیادی از فلسطینیان مقیم این کشور نیز مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت فنلاند و جامعه بین‌الملل خواستند تا در قبال طرح الحاق کرانه باختری موضعی قاطع گرفته و رژیم صهیونیستی را بازخواست و مورد تحریم قرار دهند.

در ادامه مخالفت‌ها با طرح نتانیاهو برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مردم فرانسه روز یکشنبه در شهرهای مختلف در محکومیت طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تظاهرات  کردند.

در همین راستا، صدها نفر در شهر پاریس تجمع کرده و با سردادن شعارهایی ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تجمع کنندگان همچنین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند.

کابینه صهیونیستی با استناد به طرح خاورمیانه‌ای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که طرف فلسطینی آن را نپذیرفته، قصد دارد حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری را به مناطق اشغالی الحاق کند.

دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که از امروز (اول ژوئیه/ ۱۱ تیر ماه) ، شهرک‌های صهیونیستی را که به طور غیرقانونی بنا شده است، به کرانه باختری تحت اشغال الحاق خواهد کرد.

حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای بر آمادگی مقاومت فلسطین برای رویارویی با تجاوزهای رژیم صهیونیستی تاکید و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha