ساخت تصفیه‌خانه جدید فاضلاب شیراز در دستور کار قرار گرفت

شیراز-ایرنا- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ساخت یک تصفیه‌خانه دیگر در شیراز با اعتبار بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و به زودی آغاز می‌شود.

حمیدرضا جانباز ، پنجشنبه در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز که از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد، افزود: در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی با استفاده از مکانیزم تبصره ۱۹ قانون بودجه سنواتی پروژه‌ای به ابعاد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان،قرارداد خواهیم بست.
وی ادامه داد: این پروژه شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه دیگر و ۳۵۰ کیلومتر شبکه و حدود ۴۴ میلیون مترمکعب پساب تصویه شده برای استفاده بخش‌های پایین دست صنعت و کشاورزی است که وارد مدار خواهد شد.
معاون وزیر نیرو گفت: قرارداد این پروژه آماده است و منتظر یک مراسم رسمی هستیم تا عملیات آن آغاز شود، این اتفاق باعث می شود بخش عمده‌ای از نقاط شیراز به شبکه فاضلاب متصل شوند و پساب تولید شده به مصارف پایین دست برسد.
جانباز افزود: اقدام بسیار خوبی است که ما در مناطق مرکزی و کم آب کشور بتوانیم از پساپ به عنوان جایگزین آب صنعت استفاده کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است که در زمینی به مساحت حدود ۸۰ هکتار با آخرین تکنولوژی‌های روز احداث شده است.
جانباز ادامه داد: ظرفیت این تصفیه‌خانه، تصفیه ۱۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز است و جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
معاون وزیر نیرو گفت: کیفیت پساب تولیدی این تصفیه‌خانه بسیار بالا است و امکان این وجود که غیر از مصارف آب شرب در تمام مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آبخوان از این پساب استفاده شود.
جانباز افزود: برای احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز حدود ۴۱ میلیون یورو برای تصفیه‌خانه هزینه شده است.
وی ادامه داد: همزمان ۷۴۲ کیلومتر شبکه امروز به بهره‌برداری رسید که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: با دستور رییس جمهوری با افتتاح این پروژه بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تقدیم مردم عزیز شیراز شد.
 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه جاری در آیین ویدیوکنفرانس طرح‌های بزرگ ملی در حوزه آب و برق استان فارس را به افتتاح رساند که ویژگی‌های این طرح‌ها برخورداری شمار زیادی از مردم این استان از مزایای آب پایدار و نیز انرژی پاک و تجدیدپذیر بود.
در این آیین و با دستور رئیس‌جمهوری، علاوه بر ۶ نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان فارس، فاز خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن، تصفیه‌خانه آب شیراز و فاز اول آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان در قالب پویش الف - ب- ایران وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha