۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83842110
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: سمنان، دامغان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت سفید و شهرستان‌های دامغان، سرخه و سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

علی‌رضا آشناگر روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: در دوره اول اوج شیوع کرونا ۵۲۰ نفر در استان سمنان بستری بودند و ۲ روز گذشته شیوع کرونا قدری در استان روبه افزایش است و لازم است مردم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش جدی بگیرند.
وی ادامه داد: سوم اسفند اولین نمونه‌های شیوع کرونا در استان دیده شد با همکاری بخش‌های مختلف کرونا با وجود شدت شیوع کنترل شد.
استاندار سمنان یاداور شد: ۵۹ نفر در استان سمنان در زمان حاضر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند.
وی اضافه کرد: گسترش کرونا، کسب و کارهای خرد  و اقتصاد شهری را نیز تحت تاثیر قرار دارد که نتیجه این وضعیت بر درآمد شهرداری نیز اثر خواهد گذاشت و شهرداری‌ها نیازمند مساعدت هستند.

تقویت نشاط اجتماعی مدنظر شهرداران باشد
وی تاکید کرد: تقویت نشاط اجتماعی برای شهروندان به خصوص کودکان و سالمندان مورد توجه شهرداران باشد.
آشناگر اظهار داشت: استان سمنان بافت فرهنگی و تاریخی فراوانی دارد که تخریبی است و باید برای نوسازی این مناطق با راهکارهای اصولی اقدام شود.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی شهرداری سخت و پرهزینه است و این در حالی است که شهرداری ها یکسری درآمد ثابت و مستمر مانند عوارض نوسازی و افزایش سالانه هم دارند و با شرایط فعلی نمی‌توان با این درآمد شهرداری ها را اداره کرد و باید شهرداری ها به نگاه نو برای ایجاد درآمد جدید برسند.
وی افزود: سمنان استان کم آبی است و در ۲۰ درصد وسعت استان زیست وجود دارد که در نوار شمالی است و ۲۰ میلیون نفر از مسیر این استان عبور می‌کنند و شهرها باید از این فرصت برای جذب مسافر برنامه داشته باشند.
استاندار سمنان ابراز داشت: اطلاع‌رسانی نکته مهم در جذب گردشگر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، شهرداران با رنگ، تزیین و زیباسازی با کمترین هزینه می‌توانند در شهرها زیبایی خلق کنند و در طراحی المان‌ها، از معماری قوی تری استفاده کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداران برای آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی استفاده نکنند و حتما استفاده از تصفیه فاضلاب مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: طرح اقدام‌ ملی برای ساخت مسکن از مطالبه‌های به حق رییس‌ جمهوری است و شهرداران نهایت همکاری را با مسئولان در اجرای بهتر این طرح داشته باشند.
استاندار سمنان گفت: برای تامین مسکن جوانان باید اقدام لازم صورت پذیرد و برای بلند مرتبه سازی در مناطق استان تلاش شود و شهرداری ها در شهرهای بزرگ مسیری را برای افزایش طبقات ساختمان ها مهیا کنند.
مهدی جمالی نژاد، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور حضور در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان و بازدید از طرح‌های شهری و روستایی و بازدید از بزرگترین کارخانه اتوبوس سازی ایران (شرکت عقاب افشان ) ۲ روزه به استان سمنان سفر کرد.

به گفته ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha