الازهر مصر: الحاق کرانه باختری تهدیدی علیه صلح در منطقه است
الازهر مصر

تهران- ایرنا- الازهر مصر روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق هر بخشی از اراضی فلسطینی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در صدد تغییر واقعیت‌های موجود است و این تهدیدی جدی برای صلح در منطقه به شمار می‎رود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الازهر مصر تأکید کرد: تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تهدیدی جدی برای صلح در منطقه و نقض صریح و آشکار قوانین و معاهدات بین‌الملل و حقوق ملت مظلوم فلسطین است.

در این بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی طبق روال همیشه از سرگرم بودن جامعه جهانی به پیامدهای بحران کرونا برای اجرای طرح‌های اشغالگرانه خود در اراضی فلسطینی بهره می‌برد.

الازهر مصر ضمن اعلام مخالفت قاطع با طرح الحاق کرانه باختری، از جامعه بین‌الملل دعوت کرد به مسؤولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین عمل کند.

الازهر همچنین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز خواست؛ نشست‌هایی فوری را به منظور مقابله با این طرح اشغالگرانه و توطئه‌های دشمن صهیونیستی علیه ملت، مقدسات و حقوق فلسطینیان به ویژه حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف برگزار کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی- سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم، از ابتدای ماه ژوئیه جاری(۱۱ تیر) به توافق رسیدند.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا می‌کند و در مرحله نخست قصد دارد سه مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این سه مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام، بیش از ۳۰ درصد خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

سرانجام، این طرح جنجالی که قرار بود از روز چهارشنبه (۱۱ تیر) اجرایی شود، با موج شدید مخالفت‌ ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین مواجه به تأخیر افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha