۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83843426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83843426
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- زردبودن وضعیت کرونایی سه شهرستان، انتخاب سمنان به عنوان شهر دوستدار کودک، رشد۴۵۰ درصدی خرید اینترنتی، اعلام تورم ۲۷.۹ درصدی و تعهد ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل برای امسال، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از هفتم تا سیزدهم تیر ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

رییس سازمان امور عشایری ایران روز شنبه در نشست شورای عشایری استان سمنان در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان مهدیشهر در استان سمنان، گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امسال برای آبرسانی به عشایر کشور درنظرگرفته شد که تاکنون ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.

کرمعلی قندالی افزود: آبرسانی به عشایر کشور به صورت شبکه ای با اقدامات سازمان امور عشایر ایران تا پایان امسال به ۶۳ درصد از عشایر انجام خواهد شد.
رییس امور عشایر ایران درباره وضعیت عشایر با شیوع کرونا افزود: با انجام طرع غربالگری عشایر بیش از ۲۱۵ هزار خانوار عشایر کشور مورد معاینه و انجام آزمایشات مختلف کرونا قرار گرفتند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۷۰۰ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که با انجام آزمایشات تخصصی ابتلای ۷۲ نفر از آنها قطعی اعلام شد و از این تعداد تنها ۴۲ نفر به بستری و استفاده از دارو نیاز داشتند و هیچ آمار تلفاتی ناشی از شیوع کرونا در میان عشایر ایران گزارش نشد.

علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: ۱۰ میلیارد ریال طرح بیابانزدایی شامل نهالکاری، بذرپاشی و احداث بندهای خاکی هلالی در شهرستان عملیاتی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ۶۰ درصد از طیور بومی استان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه شدند و این طرح تا پوشش ۱۰۰ درصدی ادامه دارد.

حمیدرضا حسینی ابراز داشت: واکسیناسیون ۲۰۰ هزار قطعه طیور بومی در ۱۹۶ روستای استان سمنان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل برنامه ریزی شد که اکنون ۱۲۰ هزار قطعه واکسینه شدند.

مجید دارایی  مدیر مخابرات منطقه سمنان روز یکشنبه به رسانه ها گفت: اجرای گام اول طرح کابل‌کشی خاکی فیبرنوری مسیر شهمیرزاد به روستای کمرود خطیرکوه ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

علی اصغر حجی مدیرجهاد کشاورزی شاهرود روز یکشنبه گفت: برداشت آلبالو و گیلاس از یکهزار هکتار باغ‌های این شهرستان و شهرستان میامی ۲ هزار و ۹۸۰ تن پیش‌بینی می‌شود.

حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ارزش صادرات محصولات دامی و دامپزشکی استان در بخش فرآورده‌های دامی طی سه ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود.

حسن حاجی ابراهیمی رییس اداره بازرگانی و بازاریابی تعاون روستایی استان سمنان روز دوشنبه با اشاره به وجود ۲۲ مرکز خرید گندم در این استان گفت: تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان سمنان از کشاورزان خریداری و به مراکز معرفی شده غله جهت نگهداری بلند مدت ارسال شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نرخ تورم در استان اردیبهشت امسال بر اساس آمار و تحلیل‌ها ۱.۹ درصد از میانگین نرخ تورم کشوری پایین‌تر بود.

حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نرخ تورم استان سمنان در اردیبهشت امسال با ۱.۹ درصد کمتر از میانگین کشوری معادل ۲۷.۹ درصد بود که این شاخص در فروردین نیز ۱.۷ درصد کمتر از نرخ تورم کشور ۳۰.۵ درصد بود.

 خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری گفت : سمنان در ۱۰ سال گذشته جزو سه استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بود و باید تلاش شود امسال نیز جایگاه استان حفظ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعهد دستگاه‌های اجرایی استان امسال ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل است.

اسماعیل غنیان روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: تحقق ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان نیازمند همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان معادل یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

محمد باقر منوچهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بیش از ۴۵ هزار تن گندم  تا نهم تیر از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از گندم‌کاران خریداری شد.

غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: یک‌هزار و ۶۲۳ پرونده در زمینه کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا در استان با اشتغال ۲ هزار و ۷۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: کمترین هزینه‌کرد سبد هزینه خانوارهای این استان براساس آمار در اردیبهشت ۹۹ مربوط به حوزه ارتباطات بود.

خجسته‌پور  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ تورم سمنان منتهی به اردیبهشت امسال ۲۷.۹ درصد بود که نسبت هزینه‌کرد خانوارهای استان در زمینه ارتباطات به کل هزینه‌ها ۲ درصد و برابر با این شاخص در کشور بود.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت‌ بالای ۸۰ درصد در اولویت است.

مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در دومین روز سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طبق برآوردها برای تکمیل طرح‌ها لازم است و در شرایط فعلی ۸۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای تکمیل برآورد شده است.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: بودجه امسال شهرداری‌های استان ۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است که باید برای توسعه و آبادانی اختصاص یابد.

 ۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی استان سمنان در بخش شهری و روستایی با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

جمالی‌نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت عقاب افشان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران  گفت: مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان با همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید قابل حل است.

اجتماعی

حسین سعدالدین رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود روز شنبه در گفت و گویی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ هزار و۴۱۳ پرونده سال گذشته در این اداره تشکیل شد و به ۲هزار و ۳۸۴ مورد نیز رسیدگی شد که میزان محکومیت صادره پرونده ها ۸۶ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال بود.

مریم معتمدی معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور، سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر منتخب نمونه در این زمینه انتخاب شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، عصر شنبه با اعلام اینکه تغییر وضعیت از سفید به قرمز به راحتی ممکن است و با ابراز نگرانی از عادی شدن کرونا برای برخی شهروندان گفت: اگرچه شهرستان های شاهرود و میامی از نظر ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارند اما استفاده از ماسک و دستکش ضروری است.

احسان بینش افزود: شهروندان نباید تصور کنند شرایط عادی و خطر ویروس تمام شده ، بلکه خطر ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد و ضرورت رعایت موازین بهداشتی در پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس، فاصله‌گذاری اجتماعی و به ویژه استفاده از ماسک تاکید می شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز یکشنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار تاکید کرد که با آغاز روند مجدد صعودی ابتلا به کرونا در سطح کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجعان سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است.‌

نوید دانایی یادآور شد که در حال حاضر ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه هستند.‌

جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری در گفت و گو با ایرنا گفت: شهر سمنان در ایجاد زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کشور پیشتاز و پیشقدم است.

علی‌رضا آشناگر استاندار سمنان روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری گفت: شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت سفید و شهرستان‌های دامغان، سرخه و سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: ۱۲ هزار و ۴۷۶ انبار کالا به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال گذشته در این استان شناسایی شد.

حسن اسلامی راد ابراز داشت: شناسه‌دار کردن انبار کالا برای اولین بار به صورت آزمایشی در استان سمنان اجرایی شد که طرح با درصد موفقیت بالا اجرا شد.

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: انواع لوازم برقی ساختمانی احتکار شده در انباری یک واحد مسکونی در سمنان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف شد.

سیدیاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: این استان از لحاظ شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پست استان سمنان گفت: ترافیک جا به جایی مرسولات و خریدهای اینترنتی شهروندان استان در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۰ درصد افزایش یافت.

نصرت الله مشیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترافیک مرسولات و بسته های خرید اینترنتی سه ماهه اول سال ۹۸ به میزان چهارهزار و ۷۴۹ فقره بود که امسال به ۲۶ هزار و ۱۳۹ فقره افزایش یافت.

روح الله بشارت مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری روز سه شنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دفتر استانداری گفت: دیدارهای چهره به چهره مدیران با مردم از سوی این مرکز مورد تاکید است و مسوولان دستگاه‌های اجرایی با جدیت به این نشست‌ها ادامه دهند.

محمدعلی رضایی رییس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود سه شنبه گفت : اهدای عضو مرحوم محمدباقر صادقی جوان ۲۸ ساله اهل روستای نردین شهرستان میامی به چهار نیازمند اهدای عضو زندگی دوباره بخشید.

وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: ۱۰۳ بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما در قالب پویش «شکرانه سلامت» به پایگاه انتفال خون مراجعه کردند و با انجام آزمایش‌های اولیه ۱۰۳ واحد پلاسما در استان جمع‌آوری شد.

علمی

«راکتور بسته دوار مش بندی شده دو فازی گاز- مایع» به همت محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

داود معروفی مسوول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: این اختراع توسط امیر حیدری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و وحید محمدی نورالدین وند دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۱۰۰۹۷۵ به ثبت رسید.

فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مجوز پذیرش دانشجو در یک رشته کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته این دانشگاه را صادر کرد.

محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور ۲۰ دانشگاه ایرانی در فهرست منتشر شده در رتبه بندی آموزش عالی « تایمز » گفت: این دانشگاه در فهرست ۴۰۰ دانشگاه جوان برتر دنیا بر اساس نظام رتبه بندی آموزش عالی « تایمز » قرار گرفت.

رضا نقدی رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: نزدیک به ۶۳ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه براساس راستی‌آزمایی اشتغال انجام شده شاغل هستند.

سیف‌الله سعدالدین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰ در میان  دانشگاه‌های برتر جهان و ۳۵ دانشگاه ایرانی ثبت شد.

سیاسی

محمد حسین صفار هرندی  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر یکشنبه به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در صحن مسجد تاریخی امام خمینی(ره) سمنان گفت: امروز می بینیم که مردم در آمریکا پرچم خود را زیر پا له می کنند و آتش می زنند و پلیس آنها این گونه آموزش دیده است که سیاه پوست را زیرگردن خفه کند و سپس دم از دموکراسی می‌زنند.

 امامان جمعه شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و میامی بر مبارزه با فساد تاکید و اعلام کردند: رشد و توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور در گرو این کار است.

فرهنگی

مصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان روز سه شنبه به رسانه ها گفت: رمان «کله آهنی» به قلم ویدا اروجی از هنرمندان حوزه هنری استان به عنوان یکی از نامزدهای مرحله نهایی بخش رمان کودک ‌و نوجوان هجدهمین جشنواره «قلم زرین» شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری و مجازی تابستانی در مراکز فرهنگی‌هنری این کانون در استان آغاز شد.

نبی‌اله خدابخشی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: علاقه‌مندان از پنجم تا پانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت kpf.ir یا مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان در شهرستان‌ها از خدمات فرهنگی، هنری و ترویجی کانون استفاده کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۲۵ مورد وقف جدید در استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار کرد: ارزش ریالی موقوفات ایجاد شده بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha