اغلب شهرهای زنجان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز ناپایدار قرار دارند

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شمار بستری و فوت بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها روند افزایشی دارد و این مهم نشان می‌دهد که این بیماری در اوج خود قرار دارد و در اغلب شهرهای استان شرایط قرمز ناپاپدار حاکم شده است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر به جزء شهرهای ایجرد و سلطانیه مابقی شهرستان‌های استان به ویژه شهر زنجان در شرایط قرمز ناپایدار قرار گرفته که توجه و حساسیت قشرهای مختلف به رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: بازدیدهای انجام گرفته از مراکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی استان نشان می دهد که اغلب افراد بستری در این مراکز  جوانان واقع در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال هستند و این موضوع نشان می دهد سن ابتلا به بیماری کرونا نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

این مسؤول ادامه داد: علاوه بر آن، کودکان نیز در شرایطی قرار گرفته اند که می توانند ناقلان بسیار قوی کرونا به دیگر افراد باشند، پس باید مراقبت لازم را داشت چرا که بیشتر ناقلان بدون علامت هستند و فقط در ظاهر مشکلی را ایجاد نمی کنند.

وی اظهار داشت: همه اقشار جامعه به صورت جدی و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هنگام تردد در سطح شهر به ویژه مکان های عمومی خود و دیگران را از ابتلا به این بیماری ایمن کنند.

آرمانی کیان افزود: در زمان حاضر شمار مبتلایان به این بیماری روند روبه رشدی دارد و در این میان رعایت اصول بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی با دقت هرچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد هم اکنون ۵۷۶ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که بیشترین مبتلایان نیز به حضور افراد در تجمعات همانند مراسم های عروسی و مجالس ترحیم باز می گردد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان ۲ هزار تخت است که هم اکنون بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل  شده و بقیه بیمارستان ها هم درحال تکمیل ظرفیت هستند.

به گفته، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha