۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83845036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۶۶ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار و ۸۲۱ تن گندم در سال جاری از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است.

مجید اسداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع گندم خریداری شده، ۲۴۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون ریال معادل ۸۲ درصد وجوه کشاورزان از آغاز خرید تضمینی تا ۹ تیر ماه جاری پرداخت شده است.

وی میانگین گندم تحویلی هر کشاورز را هشت تن و ۵۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این میزان خرید از یک هزار و ۳۷۵ کشاورز در قالب ۲ هزار و ۴۸۸ محموله خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی متوسط پرداختی هر کیلوگرم گندم تضمینی را ۲۵ هزار و ۶۰ ریال ذکر کرد و گفت: روند پرداخت وجوه به نحو مطلوب ادامه دارد و می‌توان گفت این روند پرداخت به کشاورزان رضایت‌بخش است.

وی عنوان کرد: عامل تشخیص، ذیحساب و ناظران در تمامی مراکز خرید مستقر شده‌اند تا خرید گندم به نحو مطلوب انجام شود.

اسداللهی گفت: فهرست خرید محصول از کشاورزان به صورت روزانه در اختیار بانک عامل قرار می‌گیرد و وجوه مربوطه نیز به صورت متمرکز کشوری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی به فعالیت ۱۷ مرکز خرید گندم در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: پراکنش مراکز خرید در استان به گونه‌ای است که کشاورزان بتوانند با طی کمترین مسافت و در زمان کوتاه محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان امسال ۱۵ هزار تن برآورد شده در حالی که پارسال ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم از یک ‌هزار و ۴۵۰ کشاورز استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد که به دلیل متفاوت بودن شرایط اقلیمی و برداشت گندم، امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

امسال سطح زیرکشت گندم آبی استان بیش از ۱۸ هزار هکتار و گندم دیم بیش از سه هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha