نود ویکمین مدرسه ساخت یک خیر درمنطقه محروم هرمزگان آغازشد
صاحب عکس «شیخ عبدالجلیل قاسمی» در تصویر

بندرعباس- ایرنا- عملیات ساخت یک باب مدرسه خیرساز توسط «شیخ عبدالجلیل قاسمی» در روستای محروم پیوشک از توابع بخش لیردف جاسک آغازشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان عصر دوشنبه درحاشیه کلنگ زنی این فضای آموزشی گفت: شیخ عبدالجلیل قاسمی خیرمدرسه‌ساز در راستای رفع محرومیت از فضاهای ایمن آموزشی روستایی، تاکنون ۸۹ مدرسه درمناطق محروم و دورافتاده هرمزگان ویک مدرسه درخارج از استان احداث کرده است.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: دبیرستان دخترانه ۶ کلاسه خیرالنساء پیوشک جاسک تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط خیر شیخ عبدالجلیل قاسمی آماده بهره برداری می‌شود.

وی بیان داشت: تکمیل ساختمان نمایندگی آموزش وپرورش بخش لیردف نیز از دیگر طرح‌های دردست ساخت این خیرنیک اندیش در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی آموزش وپرورش شهرستان جاسک می باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: شیخ عبدالجلیل قاسمی اسطوره‌ی مدرسه سازی هرمزگان است که تاکنون همت والایی در ایمن سازی فضاهای آموزشی فرزندان این مرز و بوم داشته است.

«شیخ عبدالجلیل قاسمی متولد ۱۳۲۶ در روستای سوزای قشم است که همت زیادی در انجام کارهای خیر داشته به گونه ای که علاوه بر ساخت این ۹۱مدرسه، خوابگاه ۲مدرسه شبانه روزی را نیز احداث کرده و تامین مایحتاج چهار خوابگاه شبانه روزی دیگر نیز برعهده دارد.

این خیر نیک اندیش هرمزگانی نخستین مدرسه خود را بنام «ثریا نژاد» در بندر کوهستک سیریک بنا کرد و همچنین در تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی و امکانات رفاهی برای دانش آموزان، نقش بسزایی داشته است.»

 هشت مدرسه جاسک دهه فجر ۹۹ تحویل آموزش وپرورش می‌شود

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: همچنین در راستای رفع محرومیت فضای آموزشی، ساخت هشت مدرسه با ۱۶ کلاس درس درمناطق محروم جاسک از سال گذشته آغاز شده و تا دهه فجر امسال تحویل آموزش وپرورش می‌شود.

دادی زاده سرخایی ادامه داد: با ساخت این تعداد مدرسه نزدیک به ۲۳۰ دانش آموز جاسک از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: این فضاهای آموزشی شامل مدرسه یک کلاسه ضامن آهو رنز، یک کلاسه امید نریگی، یک کلاسه امیرالمومنین گزرک، ۲ کلاسه حسن البناء گنگان، ۲ کلاسه مصدق لیردف، سه کلاسه فردوستی گتی و سه کلاسه متوسطه بیاهی است.

به گزارش ایرنا، همچنین در هفته جاری عملیات ساخت سه واحد آموزشی شامل مدرسه یک کلاسه شهدای بانک سپه روستای  نامکن، مدرسه ۲ کلاسه روستای محمد آباد و ۲ کلاسه خیرآباد بخش گابریک در جاسک آغاز شد.
 با ساخت این مدرسه‌ها تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۷ دانش آموز جاسک از این فضای آموزشی استاندارد بهره مند می‌شوندو پنج کلاس کانکسی جمع آوری شده و ۱۱ کلاس درس ایمن به فضای آموزشی مناطق محروم روستایی افزوده می‌شود.

در دیماه سال گذشته بر اثر سیل۵۳ مدرسه در جاسک دچار آسیب جدی شدند و نزدیک به ۲ هزار دانش آموز مناطق سیل زده این شهرستان به خاطر ورود آب و گِل به منازل آن‌ها، کتاب و نوشت افزار خود را از دست دادند که ساخت مدرسه در این مناطق در اولویت قرار دارد.
حدود ۱۶ هزار دانش آموز در نزدیک به ۳۵۰ مدرسه در شهرستان جاسک مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان جاسک با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha