اعلام برخی محدودیتهای پیشگیرانه در تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت‌های شدید در راستای اقدام‌های پیشگیرانه در این شهرستان اعمال می‌شود.

ع‍لی رستمی دوشنبه ‌شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آیین عروسی، عزاداری و تجمع‌ در شهر و روستاها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: همچنین در راستای اقدام پیشگیرانه ورود به هسته مرکزی شهر برای تمام وسایل نقلیه شخصی از صبح سه‌شنبه ممنوع است و وسایل نقلیه عمومی نیز با کاهش تعداد سرنشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جمعه بازار تربت‌حیدریه نیز تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت دستفروشان نیز در سطح شهر خواهد بود افزود: برخی صنوف مانند آریشگاه‌های زنانه و مردانه فقط در زمان‌های اعلام شده اجازه فعالیت دارند.

رستمی ادامه داد: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر از جمله مناطق پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع بعدی نیز ممنوعیت و محدودیت در نظر گرفته شده است.

وی با عذرخواهی از اقشار مختلف مردم به خاطر محدویت و ممنوعیت‌های اعمال شده گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک، می‌توان تا حدی زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه از فعالیت شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی شهرستان محدود است و مردم باید هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت بیمارستانی در مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۳  هزار و ۵۱  نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و  ۷۳۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha