رییس کل دادگستری هرمزگان در این باره گفت: این اقدام در اجرای سیاستهای قوه قضاییه مبنی بر لزوم هوشمندسازی دستگاه قضایی و حرکت در مسیر عدالت الکترونیک انجام شد.
وی افزود: تکریم ارباب رجوع، شفافسازی در روند رسیدگی به پروندهها، پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی، صرفهجویی در وقت و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی در بهرهمندی از ظرفیتهای بخش خصوصی از مهمترین مزیتهای راهاندازی این دفاتر است.
صالحی هدف از ایجاد این دفاتر را نوعی واگذاری امور به مردم خواند و اظهار داشت: راهاندازی این دفاتر همچنین موجب اشتغال در استان شده و در نتیجه آن، خدمات قضایی با کیفیت و کمیت بهتری به مردم ارائه می شود.
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: افتتاح این دفاتر به موجب قانون دادرسی الکترونیک است و پیش بینی شده که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه دادگستری در اختیار مردم باشد.
وی عنوان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک تحت کنترل و نظارت دادگستری استانها، کانون و در نهایت مرکز امور آمار و انفورماتیک قوه قضاییه فعالیت میکنند و اگر مورد و نقصی در کار مشاهده شود در مرحله اول مورد بازگردانده شده و بعد از رفع نقص، وارد چرخه قضایی میشود.
به گفته رییس کل دادگستری هرمزگان، تاکنون ۶ دفتر خدمات الکترونیک در شهر بندرعباس افتتاح و راهاندازی شده است.
در مجموع ۲۶ دفتر خدمات الکترونیک در مناطق مختلف هرمزگان فعال است.
نظر شما