استاندار: ۳۵۰ کلاس درس جدید در کردستان ساختە می‌شود

سنندج‌ - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ۳۵۰ کلاس درس جدید طی دو سال آیندە در سطح شهرها و روستاهای این استان ساختە و بە بهرەبرداری می‌رسد.

بهمن مرادنیا روز یکشنبه با بیان اینکه دیروز تفاهم نامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای احداث این تعداد کلاس درس امضا شد، افزود: بر مبنای این تفاهم نامه و در راستای اجرای طرح تحولی آجر به آجر تا دو سال آینده ۳۵۰ کلاس درس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته و در اختیار دانش آموزان کردستانی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده ۶۰ میلیارد تومان آن از اعتبارات کشوری و ۴۰ میلیارد تومان از منابع استانی تامین خواهد شد.

مرادنیا ساخت ۳۵۰ کلاس درس در استان را در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی و بهبود فضاهای آموزشی دانست و یادآور شد: ایجاد این تعداد کلاس درس می‌تواند سرانه آموزشی در استان را بهبود ببخشد و زمینه آموزش مناسب تر برای دانش آموزان را فراهم کند.

بنا به گفته رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در حال حاضر در مجموع حدود یک سوم مدارس استان از وضعیت مطلوب برخوردار نیستند که  ۳۰ درصد از این تعداد شرایط حادتری دارند.

در حال حاضر ۳۳۴ مدرسه در سطح استان وجود دارد که نیاز به نوسازی، بازسازی و تعدادی نیز نیاز به تخریب دارد که از این تعداد ۱۱۲ مدرسه غیر استاندارد بوده و نیاز به بازسازی کامل دارد، تعداد ۱۳۴ مدرسه مجوز استفاده مشروط گرفته و ۸۸ مورد دیگر نیز با شرایط خاصی نیازمند تخریب است.

کردستان جزو استان‌های دارای آمار بالای مدارس تخریبی در کشور است؛ در سال تحصیلی گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۵ دانش آموز در ۳۲۴ مدرسه ناایمن و خطر آفرین با یک هزار و ۴۰۴ کلاس درس تحصیل کردند که ۹۱ مورد این مدارس شهری و ۲۳۱ مدرسه نیز روستایی است.

در سال تحصیلی (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل بوده اند.

از محل کمک‌های خیرین در سال جاری ۴۵ مدرسه در این استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

خیران برای احداث این تعداد مدرسه ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه کردند.

بیش از یک هزار خیر بومی و غیربومی در امر مدرسه‌ سازی با مجمع خیرین مدرسه ‌ساز کردستان همکاری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha