۵۷ مدرسه مشارکتی در کردستان ساخته می‌شود

سنندج ‌ - ایرنا - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت:‌ ۵۷ باب مدرسه مشارکتی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و با تعهد اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در کردستان در حال ساخت است.

ماجد احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۳۱ مدرسه در قالب مدارس یک تا شش کلاسه با کمک خیرین با هزینه ۱۷ میلیارد ریال در استان ساخته و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر برای جلب مشارکت بیشتر مردم و خیرین در مدرسه سازی اضافه کرد: این طرح  با استفاده از استراتژی حجم سپاری در گسترش مشارکت‌های مردمی برای ساخت و تعمیر مدارس طراحی و به مرحله اجرا در آمده است.

احمدی با بیان اینکه هدف این طرح فرهنگ‌ سازی در امر مدرسه سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جامعه است، افزود: مشارکت اقشار جامعه در مدرسه سازی، جلب مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی، جلب حمایت ایرانیان خارج از کشور و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ ساز محورهای اصلی این طرح است.

وی یادآور شد: این طرح برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ طراحی شده که یکی از برنامه‌های عملی طرح که در استان کردستان هم راه‌اندازی شده، سایت و سامانه‌های مدرسه است که در آن ادارات آموزش و پرورش کمبودها و نیازهای خود را در این سایت به آدرس mehremadrese.ir ثبت می‌کنند و خیرین سراسر کشور می‌توانند با مشاهده نیازها به هر میزان که بخواهند کمک کنند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: در جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی نیز با بانک‌های استان و شرکت‌های بزرگ مذاکراتی انجام شده تا این موسسات با توجه به مسوولیت اجتماعی که دارند در راستای مدرسه سازی نیز کمک کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد ایرانیان بویژه کردستانی‌های خارج از کشور نیز در قالب طرح آجر به آجر برای رفع نیاز دانش‌آموزان منطقه به یاری آموزش و پروش بیایند.

احمدی تاکید کرد: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی این استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی هستند که از این تعداد ۱۸ درصد نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۲ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند که در تفاهم‌نامه اخیر تعداد ۳۵۰ کلاس از مجموع کلاس‌های درس به صورت استاندارد ساخته می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha