روزانه ۵۰ هزار تماس با اورژانس تهران برقرار می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران می‌گوید: روزانه بیش از ۵۰ هزار تماس از سوی شهروندان با مرکز اورژانس تهران برقرار می‌شود که محور بیشتر این تماس‌ها کروناست.

سیدرضا معتمدی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط عادی روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار تماس با مرکز اورژانس تهران گرفته می‌شد و در شرایط کرونایی این میزان از مرز ۵۰ هزار تماس گذشته و به یک رکورد عجیبی تبدیل شده است.

وی می افزاید: با این افزایش تماس‌ها، ظرفیت مرکز اطلاع رسانی اورژانس را افزایش دادیم و همچنین به صورت تخصصی واحدی را برای پاسخگویی به سوالات مرتبط با کرونا ایجاد کردیم.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران بیان کرد: به طور متوسط و در شرایط عادی از هر ۱۰ تا ۱۵ هزار تماس حدود ۲ هزار بیمار توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شد اما و در این شرایط بیش از ۵۰ درصد تماس‌ها به انجام ماموریت و انتقال بیمار به مراکز درمانی منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم این تماس‌ها و درخواست خدمات درمانی از سوی شهروندان، زمان استراحت کارشناسان در داخل مرکز اطلاع‌رسانی را کاهش دادیم و همچنین شیفت کاری تکنسین‌ها نیز از ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت به ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت تغییر یافت.

افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران 

«معتمدی» با بیان اینکه این روزها تعداد بیماران بدحال کرونایی در پایتخت افزایش یافته، گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند، بدحال‌تر هستند و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

به گفته وی ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروماها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، میزان خدمات‌رسانی تکنسین‌های اورژانس چند برابر شد.

معاون عملیاتی مرکز اورژانس تهران از شهروندان خواست که در این شرایط حساس از خود مراقبت بیشتری داشته باشند و تا می‌توانند از حضور در اماکن پرازدحام خودداری کنند.

فعالیت ۲۱۶ پایگاه اورژانس در پایتخت

«معتمدی» همچنین از افتتاح دویست و شانزدهمین پایگاه اورژانس در نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد و گفت: این پایگاه با توجه به افزایش سوانح رانندگی در بزرگراه تهران - قم و خدمات‌رسانی سریع راه‌اندازی شد.

به گفته وی با همکاری نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در روزهای آینده این پایگاه به پد بالگرد استاندارد مجهز خواهد شد.

در حال حاضر ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس در پایتخت فعال بوده و زمان رسیدن بر بالین بیمار بین ۱۴ تا ۱۶ دقیقه در ساعت‌های مختلف روز است.

شهروندان در صورت لزوم می‌توانند با سامانه ۱۱۵ به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند و از خدمات درمانی مرکز اورژانس تهران بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha