رشد ۳.۸ درصدی مخاطبان سیما در بهار ۹۹

تهران- ایرنا- براساس تازه‌ترین نظرسنجی منتشرشده از سوی مرکز تحقیقات رسانه، در بهار امسال، ۸۰.۲ درصد مردم بیننده برنامه‌های مختلف سیما بوده‌اند که در مقایسه با بهار ۹۸، تعداد بینندگان ۳.۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه از مخاطبان سیما در بهار امسال، ۸۰.۲ درصد مردم بیننده برنامه‌های مختلف سیما بوده‌اند که در مقایسه با بهار ۹۸، تعداد بینندگان ۳.۸ درصد رشد داشته است. در میان شبکه‌های مختلف، شبکه سه سیما با ۵۱.۸ درصد مخاطب در رتبه اول شبکه‌ها قرارگرفته و بعداز آن شبکه یک سیما با ۴۹.۱ درصد، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۴۵.۲ درصد و شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی با ۴۳.۱ درصد در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بر این اساس، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴.۴ درصد رشد نسبت به میزان بیننده در فصل بهار ۹۸ در صدر شبکه‌های تلویزیونی از منظر رشد مخاطب قرار گرفت. 

بعد از شبکه خبر، شبکه‌های مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما به ترتیب با ۱۰، ۸.۱، ۷.۷، ۶.۶ و ۵.۱ درصد رشد نسبت به بهار ۹۸ در رتبه‌های دوم تا ششم قرار گرفتند.

سه ساعت و نیم؛ میانگین حضور بینندگان پای برنامه های تلویزیون

بر اساس این نظرسنجی «بینندگان» سیما، به‌طور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند که این رقم نسبت به بهار سال گذشته هشت دقیقه افزایش داشته است. در بهار ۹۸ میانگین تماشای تلویزیون در بین «بینندگان» دو ساعت و ۲۲ دقیقه بود.

در همین حال، در بهار امسال ۲۵.۲ درصد بینندگان در شبانه‌روز «پنج ساعت و بیشتر» تلویزیون تماشا کرده‌اند که این آمار نسبت به پارسال ۲.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پربیننده‌ترین ساعت در شبانه‌روز برای تماشای تلویزیون در بهار ۹۹ و ۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۲ بوده است، با این تفاوت که در بهار ۹۹ به میزان بینندگان ۸.۶ درصد افزوده شده است.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، ساعت ۲۱ تا ۲۲ با ۷۲.۶۲ درصد مخاطب، ساعت ۲۲ تا  با ۷۱.۲۱ درصد مخاطب و ساعت ۲۰ تا ۲۱ شب با ۶۰.۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب‌ترین ساعات تماشای تلویزیون بوده‌اند.

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل بهار داشته‌اند.

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در بهار ۹۹ را با نظرسنجی بهار ۹۸ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه خبر معاونت سیاسی و شبکه‌های مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما بیشترین رشد مخاطب را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۴۹.۱ درصد بینندگان، بیشترین دلیل‌شان برای تماشای برنامه‌های تلویزیون «سرگرمی و تفریح» بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۶۰.۶ درصد و اخبار با ۵۴ درصد پربیننده‌ترین قالب‌های برنامه‌ای تلویزیونی بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha