۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83855560
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان "قطور" خوی

ارومیه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی پرداخت شده است.

آیدین رحمانی رضائیه روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله‌زده قطور اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال شامل تسهیلات احداثی، ۱۳۰ میلیارد ریال وام معیشتی و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تعمیری است. 

وی با بیان اینکه برای جبران خسارات وارده به بخش قطور بیش از ۱۴ هزار فقره تسهیلات در قالب وام احداث، معیشتی و دام در نظر گرفته شده است افزود: برای بیش از ۱۰ هزار فقره پرونده تسهیلات به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برای تسریع در روند بازسازی باید هرچه سریع‌تر تسهیلات لازم در اختیار مردم قرار گیرد و مردم نیز پس از اخذ تسهیلات با همراهی بنیاد مسکن نسبت به احداث واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

سیدمحمد عابدی فرماندار ویژه خوی نیز در این جلسه به تامین مصالح مناطق زلزله‌زده قطور اشاره کرد و افزود: انواع مصالح ساختمانی برای احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال به این مناطق ارسال شده است.

چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه قطور و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر ، زرآباد را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در "زرآباد" تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز دوشنبه موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند. 

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha