۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 83855656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلایه رییس فدراسیون سوارکاری از دوپینگ در کورس گلستان

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون سوارکاری با گلایه از افزایش دوپینگ اسب‌های مسابقه‌ به خصوص در استان گلستان گفت که با مثبت‌شدن نتایج آزمایش و در حمایت از برگزاری مسابقات سالم، مالکان اسب های دوپینگی گلستان در بازه زمانی پاییز ۹۷ تا زمستان پارسال ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه شدند.

مسعود خلیلی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات سوارکاری استان گلستان اظهار داشت: دوپینگ اسب دوانی را نابود کرده و باید برای از میان رفتن اعتماد عمومی به مسابقات، برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری ایران بر اساس پروتکل های موجود و قوانین حمایت از اسب های ایران، از اسب‌هایی که در کورس اسبدوانی و یا سایر رقابت ها مقام های اول تا سوم را کسب می کنند متناسب با استانداردهای روز دنیا نمونه گیری و آزمایش اخذ شده را به یکی از پنج آزمایشگاه معتبر و مورد تایید فدراسیون جهانی سوارکاری اسبدوانی در کشورهای فرانسه، انگلیس، استرالیا، آمریکا و هنگ کنگ ارسال می کند.

رییس فدراسیون سوارکاری در ادامه به ظرفیت بالای گلستان در سوارکاری اشاره کرد و گفت: به جز مسابقات سرعت که پیشینه زیادی در این استان دارد، توجه به رونق دیگر بخش ها مانند پرش و استقامت باید مورد توجه مسوولان این رشته قرار گیرد.

در پایان این جلسه اعضای مجمع هیات سوارکاری گلستان ناصر رزاقیان را با ۱۴ رای به عنوان رییس این هیات ورزشی انتخاب کردند.

در مجمع انتخابات این هیات ۵ نفر نامزد تصدی مسوولیت بودند که ۴ نفر دیگر پیش از شروع رای گیری، از ادامه رقابت کناره گیری کردند.

بندرترکمن، آق قلا و گنبد همه ساله در فصول مختلف میزبان مسابقات سوارکاری هستند و طبق آمار دوره های گذشته در زمان برگزاری کورس هر هفته بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر از این مسابقات دیدن می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha