۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83855818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه میاندوآب: رسانه‌ها مروج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند

مهاباد- ایرنا- امام‌جمعه میاندوآب حجاب و عفاف را موجب آرامش فردی، روحی و اجتماعی دانست و گفت: رسانه‌ها باید مروج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشند و در این راستا، تولیدات رسانه ای خوبی ارائه شود.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: علاوه بر دستورات دینی و اعتقادی که در این زمینه وجود دارد، بیشتر روانشناسان غربی نیز معتقد هستند که علت افول اخلاق در بسیاری از کشورها، نبود عفت و حیاست.

وی با بیان اینکه ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به رعایت نکردن عفاف و حجاب بازمی‌گردد، افزود: در جامعه‌ای که حجاب و عفاف در بین زنان و مردان وجود نداشته باشد، خطر آنان را تهدید کرده و افراد احساس آرامش نمی‌کنند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر تشکیل اکیپی از سوی فرمانداری و فرماندهی انتظامی این شهرستان برای نظارت بر رعایت و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: این مهم در سال‌های گذشته که اجرا می‌شد، تاثیر زیادی داشت و از این پس نیز اجرای آن باید دنبال شود چرا که به آرامش اجتماعی منجر می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه نگاه برای توسعه یک جامعه باید دقیق و منسجم باشد، افزود: در طول یک سال گذشته حدود ۷۰ هزار پرونده در محاکم قضایی میاندوآب تشکیل شده که موضوع بیشتر آنها به مسایل عفاف و حجاب ارتباط دارد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اولویت اول مسوولان باید مدیریت فضای مجازی باشد، گفت: فضای مجازی به از بین رفتن حیا و شکست حریم‌ها منجر شده و باید مدیریت این مهم مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: وضعیت شهرستان در خصوص مسایل امر به معروف و نهی از منکر مطلوب و بهتر از سایر شهرهاست که با ریشه مذهبی شهر و وجود حوزه‌های علمیه، روحانیان و گسترش فعالیت‌های فرهنگی ارتباط دارد.

حسام شیرازه‌محبت افزود: تا به‌حال مورد حساسی در این خصوص به فرمانداری گزارش نشده و تنها یک مورد بوده که آن هم با همکاری اهالی محل و نهادهای متولی با کار فرهنگی و بدون اینکه موضوع به دستگاه‌های قهریه و انتظامی ورود پیدا کند، حل شده ‌است.

وی با اشاره به دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اعتلای فرهنگی و سلامت محیط خانواده، گفت: باید در بحث عفاف و حجاب این مهم مدنظر قرار گیرد و اینگونه نباشد که عفاف و حجاب در حوزه تنها بانوان تعریف شود و باید برای مردان نیز مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ حسن شیخ‌نژاد فرمانده انتظامی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب گزارشی از عملکرد این ستاد طی سال‌جاری ارایه داد.

همچنین برای نخستین بار در میاندوآب بنیاد عفاف و حجاب با عضویت برخی نهادها از جمله فرمانداری، سپاه پاسداران، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران تشکیل شد.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha