۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83856667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۵۰ مگاوات برق در چهارمحال و بختیاری صرفه‌جویی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: با مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی این استان در سال جاری ، روزانه به طور میانگین۵۰ مگاوات انرژی برق صرفه‌جویی می‌شود.

مجید فرهزاد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهار داشت:بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان جهادکشاورزی، امسال کشاورزان با رعایت کردن پیک(زمان اوج) مصرف برق در چاه‌های آب باعث شدند این استان در مصرف بهینه برق جزء استانهای سبز و بدون خاموشی شناخته شده است.

وی، میانگین مصرف برق مصرفی روزانه استان را ۳۸۰ مگاوات برآورد و تصریح کرد: با همکاری کشاورزان استان، این  حجم مصرف به  حدود ۳۳۰ مگاوات در روز رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه سهم مصرف برق کشاورزی در استان ۳۵ درصد است، گفت: در راستای کاهش اوج بار مصرف برق، برنامه‌های تشویقی این شرکت در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی، مورد استقبال   قرار گرفته است .
فرهزاد گفت:مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته، حدود هشت میلیارد ریال تخفیف و پاداش بهینه مصرف انرژی را عاید بهره‌برداران این بخش کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در شهرستان‌های سامان و بن از سه هزار و ۷۰۰ مشترک برق کشاورزی، یکهزار و ۷۷ مشترک که مصرف‌کننده  عمده این حوزه بوده‌اند در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف مشارکت داشته‌اند و در قبال چهار ساعت صرفه‌جویی در ساعات پیک (۱۲تا۱۶) از پاداش مصرف ۲۰ ساعت برق رایگان بهره‌مند شدند.

وی همچنین از توزیع ۸۰ پنل خورشیدی بین جمعیت عشایری استان در تولید برق خانگی خبر داد و افزود: امسال نیز در صورت تامین اعتبار تعداد ۳۰۰پنل خورشیدی در اختیار خانوار عشایر کوچرو قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری  با داشتن ۹۷۹ هزار نفر جمعیت  است و میزان مصرف برق بخش خانگی ۲۸ درصد، بخش صنعت ۲۰ درصد و ۳۵ درصد بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های متفرقه است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha