۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83856720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: ترسی از تحریم های آمریکا نداریم

۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83856720
چین: ترسی از تحریم های آمریکا نداریم

پکن- ایرنا- چین در واکنش به تهدیدهای تنش زای آمریکا در ارتباط با احتمال تحریم پکن در موضوع دریای جنوبی چین هشدار داد که ترسی از این تحریم ها ندارد.

به گزارش ایرنا خانم «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن در عین حال «واشنگتن را به ایجاد مشکلات و بی ثبات کردن منطقه»  متهم کرد و افزود: پکن امیدوار است که آمریکا از مسیر اشتباه خود دست بردارد.

چین روز گذشته نیز /سه شنبه/ ضمن انتقاد از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد دریای چین جنوبی تاکید کرد دخالت آمریکا در مسایل مربوط به این دریا، تلاش های چین و کشورهای عضو «آ. سه. آن» برای صلح و ثبات منطقه را به خطر می اندازد.

پکن تاکید کرد در عین اینکه از استقلال ارضی و حقوق و منافع دریایی خود محافظت می کند متعهد است اختلافات را از طریق مذاکره و مشورت با کشورهایی که مستقیماً درگیر موضوع هستند حل کند زیرا معتقد است مدیریت اختلافات از طریق قوانین و سازوکارهای بین المللی باعث دستیابی به نتایج برد-برد می شود.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هشدار داده بود واشنگتن مجازات های احتمالی علیه مقامات چینی و شرکت های درگیر در دریای چین جنوبی در نظر خواهد گرفت.

همزمان با این ادعاهای آمریکا، نیروی دریایی این کشور اعلام کرد یک ناوشکن خود را بار دیگر به منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین اعزام کرده است.

 ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه یک ناوشکن به نام «یو. اس. اس. رالف جانسون» را در نزدیکی جزایر مورد مناقشه اسپراتلی در دریای جنوبی چین مستقر کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است این ناوشکن ضمن انجام عملیات‌های امنیتی، برای فراهم کردن تردد در آب‌های آزاد در دریای جنوبی چین تلاش خواهد کرد.

آمریکا هفته گذشته نیز در اقدامی بی سابقه دو ناو هواپیمابر خود را با هدف قدرت نمایی در برابر چین و اختلاف افکنی در میان کشورهای منطقه به دریای جنوبی اعزام کرد ارتش چین این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده بود.

احضار سفیر آمریکا در چین

این مقام چین در ادامه اعلام کرد در واکنش به امضای قانون خودمختاری هنگ کنگ مصوب کنگره آمریکا از سوی دونالد ترامپ، وزارت خارجه چین «تری برنشتد» سفیر آمریکا در پکن را احضار کرده است.

او گفت که در این دیدار «ژنگ زه گوانگ» معاون وزیر خارجه چین خاطرنشان کرده است که آمریکا با این قانون و برخی دیگر از اقدامات خود سعی در سیاه نمایی علیه قانون امنیت ملی در هنگ کنگ دارد و ضمن لغو جایگاه ویژه هنگ کنگ، تهدید به اعمال تحریم علیه گروه ها و شخصیت های چینی می‌کند که به عنوان مصداقی از مداخله در امور داخلی چین و مغایر قوانین و مقررات بین المللی است.

معاون وزیر خارجه چین به سفیر آمریکا یاداوری کرده است چین قاطعانه با این اقدام آمریکا مخالف است و شدیداً آن را محکوم می‌کند چین در راستای دفاع از منافع خود، تدابیر لازم برای پاسخ به این اقدام اشتباه آمریکا، از جمله اعمال تحریم علیه گروه ها و اشخاص آمریکایی را در پیش خواهد گرفت.

اقدام انگلیس سیاسی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تصمیم انگلیس مبنی بر کنار گذاشتن هواوی از پروژه تامین اینترنت نسل ۵ این کشور را سیاسی قلمداد کرد و گفت: این قضیه ربطی به مساله امنیت ملی ندارد.

وی همچنین از اتخاذ اقدام مناسب در راستای تامین منافع شرکت های چینی خبر داد و گفت: حمایت ترامپ از این اقدام لندن، بیانگر دغل‌کاری سیاسی واشنگتن و لندن است.

کمک های بهداشتی چین به سازمان همکاری های اسلامی

هوا با اشاره به اهدای محموله های بهداشتی به سازمان همکاری های اسلامی گفت: علاوه بر این، در نیمه اول سال جاری میلادی، چین همچنین محموله هایی از جمله ۶۰ میلیون ماسک، ۶ میلیون کیت تشخیص کرونا، بیش از ۲ هزار دستگاه تنفسی و ۱۰ میلیون لباس محافظ، عینک، دستکش و سایر ملزومات به ۵۴ کشور اسلامی از طریق کانال های دوجانبه ارسال کرده است.

تهدید ترامپ در مورد هواوی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تهدید ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت همکاری هواوی با سایر کشورها گفت: این مساله بار دیگر ثابت کرده است که تصمیم ممنوعیت هواوی مربوط به امنیت ملی نیست، تنها روشی سیاسی است این امر بار دیگر به جهانیان نشان داده که آمریکا همه جا را تهدید، تحریک و ارعاب می کند.


 

افزایش تردد قطارهای بین المللی باربری چین و اروپا

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با اشاره به حرکت بیش از ۵ هزار قطار بین المللی باربری بین چین و اروپا اعلام کرد: افزایش تردد این قطارها به همکاری چین و اروپا و همچنین کشورهای مسیر این قطارها در مقابله با کرونا کمک کرده است.

وی افزود: عادی شدن تردد این قطارها به جابجایی محصولات و خدمات، احیای فعالیت شرکت ها و کاهش تاثیرات منفی ناشی از کرونا در زنجیره صنعتی و عرضه کالا بین چین و اروپا کمک کرده است.

نشست ویدیویی وزرای خارجه چین و پنج کشور آسیای مرکزی

خانم هوا در ادامه نشست خبری از برگزاری نشست ویدیویی وزرای خارجه چین و ۵ کشور آسیای مرکزی به ریاست وزیر خارجه چین در فردا پنجشنبه خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: در شرایط شیوع کرونا، چین و کشورهای آسیای مرکزی با همدلی و همبستگی به همکاری موثر پرداخته و همکاری های خوبی از یکدیگر نشان داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha