۱۴۷ مرکز درمانی به بیماران کرونایی در خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۰۰ درمانگاه بخش غیر دولتی و دولتی و ۱۸ کلینیک تخصصی نیز در ماطق زیرپوشش این دانشگاه به بیماران مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید 19 در سطح یک و دو خدمات می‌دهند.

دکتر حسن درخشان روز چهارشنبه در نشست با معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افزود: از ابتدای فعالیت درمانگاه‌ها تمامی آموزش‌های لازم در زمینه خدمات رسانی و ثبت اطلاعات بیماران مشکوک یا مبتلا به کووید 19 در سامانه سینا ارائه شده است.

وی رعایت فاصله فیزیکی را مهمترین راهکار در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر با الزامی شدن استفاده از ماسک همکاری مردم در این زمینه افزایش یافته و بر اساس بررسی‌ها ۸۰ درصد جمعیت از ماسک استفاده می‌کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مناطق روستایی کمتر از مناطق شهری است گفت: این امر به دلیل تراکم اندک جمعیت در این مناطق است. بیماری کووید 19 در مناطق شهری به ویژه در کلانشهرها به دلیل تراکم و ترددهای بیشتر افزایش یافته و بهترین راهکار پیشگیری از آن رعایت فاصله گذاری و اتخاذ محدودیت‌هاست.

افزایش ساعات فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه تاکنون فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا تا ساعت ۲۰ بود گفت: با دستور وزیر بهداشت زمان فعالیت این مراکز از ساعت هشت تا ۲۴ خواهد بود.

دکتر مهدی قلیان افزود: برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک یا مبتلا به کووید 19 از ابتدای اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمد و در قالب این برنامه بیماران در صورت نیاز به خدمات تصویر برداری به درمانگاه‌های سطح دو و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان‌های مرجع ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در اسفند ماه پارسال ظرفیت آزمایش کرونا در دانشگاه روزانه ۵۰ فقره بود که با پیگیری‌ صورت گرفته این تعداد به روزانه ۶۰۰ فقره افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج در اجرای طرح های غربالگری کرونا گفت: در مرحله نخست غربالگری از مجموع پنج میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت زیرپوشش، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر غربالگری شدند که این امر گام موثری در شناسایی بیماران مشکوک یا مبتلا و انجام مراقبت‌های لازم در زمان مناسب بود.

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید 19 در بخش‌های سرپایی و بستری، به مشهد سفر کرده است. وی ضمن بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌های مرجع کرونا، با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دیدار و گفت و گو کرد.

براساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha