۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 83857479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان پارلمان فرانسه: تحریم‌های بین‌المللی علیه اسرائیل اعمال شود

تهران-ایرنا- بیش از یکصد نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و محکومیت طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی از سوی امانوئل مکرون، خواستار اعمال «تحریم­ های بین ­المللی» علیه رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه لوفیگارو، نمایندگان مجلس ملی و سنای (پارلمان)  فرانسه، طرح الحاق کرانه باختری را یک تهدید دانستند و  تصریح کردند: ما از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می خواهیم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، در غیر این صورت فرانسه باید خود به صورت یکجانبه این کار را انجام دهد.

این تارنمای خبری به نقل از «هوبرت ژولین لفریر» نائب رئیس گروه مطالعات فرانسه افزود: در مقابل این پروژه­ خطرناک برای صلح خاورمیانه، بسیج همگانی و کارآمد ضروری است.

وی ادامه داد: «امروز دیگر ادامه­ این وضع موجود ممکن نیست. فلسطین در حال تبدیل شدن به یک «بانتوستان» [منطقه‌ای  که طبق سیاست آپارتاید برای ساکنان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی و آفریقای جنوب غربی (که اکنون با نام نامیبیا شناخته می‌شود) در نظر گرفته شده بود] دیگر است. باید همچون بیش از صد دولت جهان و حدود ده کشور اروپایی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت چرا که استعمارگری بر اساس حقوق بین ­الملل ممنوع است هر چند که این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی حقوق بین ­الملل را نقض می ­کند».

امانوئل مکرون ۹ ژوئیه ( ۱۹ تیر ) از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس خواست تا از اجرای پروژه­ الحاق کرانه باختری صرف نظر کند. آلمان و انگلیس نیز پیش­ تر چنین درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند. نمایندگان فرانسه معتقدند باید همچنان «فشارها را ادامه داد» تا رژیم صهیونیستی «مرتکب اقدام غیرقابل جبرانی نشود».  

لوفیگارو به نقل از «ژیلبرت روژر» رئیس گروه دوستی فرانسه و فلسطین تاکید کرد، لودریان وزیر امور خارجه فرانسه  تضمین داده است که فرانسه زیر بار تمام یا بخشی از این استعمار نخواهد رفت.

وزیران خارجه فرانسه، ‌آلمان، ‌ مصر و اردن ۷ ژوئیه ( ۱۷ تیر) با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن تاکید بر پایبندی خود به راه‌حل تشکیل دو کشور، ‌ طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را نقض صریح قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای روند صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام حمایت از بیانیه مشترک وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، اردن و مصر درباره غیر قانونی بودن طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد که اسرائیل باید متوجه پیامدهای جدی اجرای این طرح یک‌جانبه باشد.

۱۱ تن از وزیران خارجه کشورهای اروپایی (فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، مالت، فنلاند، دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ و پرتغال) روز گذشته، در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا گزینه‌های احتمالی برای پاسخ به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی آماده شود. کشورهای امضا کننده نامه مزبور مواضع بسیار جدی را در مورد مساله الحاق اتخاذ کرده‌اند. آنها به مدت چند ماه خواستار گفت وگوی جامع در مورد تاثیر گذاری الحاق کرانه باختری بر روی روابط اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی شده‌اند و به شکل تلویحی اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل را مطالبه کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز کند؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا، اجرای آن به تأخیر افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha