۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83857732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترافیک شهری با بهره‌گیری از طرح های کارشناسی روان‌تر می‌شود

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: ترافیک شهری با بهره‌گیری از طرح‌های کارشناسی و جامع شهری روان‌تر و گره‌ها باز می ‌شود.

نقی مسکینی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه ایمنی و حمل و نقل و ترافیک مراغه افزود: با توجه به ایجاد مشکلات ترافیکی در مناطق شهری، تمهیدات موثری برای رفع آن از سوی نهادهای متولی امر از جمله راهنمایی و رانندگی و شهرداری انجام شود.

وی با انتقاد از وضعیت ترافیک مرکز شهر مراغه ادامه داد: متاسفانه در برخی از ساعات بعد از ظهر، وجود ترافیک سنگین در خیابان های مرکزی به ویژه خیابان خواجه نصیر مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مسکینی اضافه کرد: یک طرفه کردن و اعمال برخی محدودیت ها راهکار موقت برای مشکلات ترافیکی بوده و باید درمانی قطعی برای گره ترافیکی شهر مراغه اندیشیده شود.

وی افزود: ایجاد و احداث پارکینگ های عمومی از جمله راهکارهای عملی است که باید با حمایت شهرداری و با بهره گیری از طرح های تشویقی برای کاستن از بار ترافیک درون شهری انجام شود.

مسکینی اضافه کرد: با توجه به ترافیک سنگین ایجاد شده درون شهری، بر صدور مجوزهای جدید  برای مشاغل و واحدهای خدماتی دارای ترددها و توقف های سنگین نظارت بیشتری انجام شود.

معاون حمل و نقل شهرداری مراغه نیز گفت: تمرکز مطب های پزشکان و برخی مدارس در خیابان خواجه نصیر جنوبی زمینه ساز بروز ترافیک سنگین در برخی از ساعات می شود.

توفیق افزود: برای رفع مشکل ترافیک درون شهری، شهرداری مراغه تخفیفات ویژه ای برای صدور مجوزهای ساخت پارکینگ های عمومی به بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این خصوص ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح ترافیکی  خیابان های فرعی و اصلی درون شهری مراغه توسط گروه مشاوران شهرداری در حال تدوین بوده و می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات و گره های ترافیکی شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha