استاندار فارس: حفظ منافع ملی اولویت نخست نظام است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، حفظ منافع ملی و کشور را اولویت اصلی نظام دانست و گفت: دولت و سایر قوا و مجموعه‌ها در هر اقدامی برای گسترش روابط با دیگر کشورها و دستیابی به توافق‌های سازنده، حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار دارند.

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان کوار در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: امروز برای تصمیم‌گیران و مدافعان منافع ملی، این آزادی عمل وجود دارد که بتوانند در زمان لازم و در شرایط مطلوب تصمیم بگیرند که با کدام کشورها همکاری، تجارت و تبادل نظر داشته باشیم و همچنین برای تامین و تقویت منافع ملی، کارهای مشترک انجام دهند.
وی ادامه داد: اما در این میان عده‌ای درست در شرایطی که می‌توانیم در سطح بین‌الملل توفیقاتی را برای کشور به دست آوریم، اقدام به تخریب اقدامات و تشویش اذهان عمومی می‌کنند اما باید یقین داشته باشیم که هم رهبر معظم انقلاب بر تمام مسائل کاملا اشراف و دقت نظر دارند و هم دولتمردان و مجموعه قانونگذاری کشور بر این مسائل با دقت و حساسیت نظارت می‌کنند.
استاندار فارس بیان کرد: این بدان معناست که تمام خادمان مردم و نظام هم نظر با مردم به دنبال تامین منافع ملی و کشور در هر نقطه‌ای از دنیا هستند و خواهند بود.
سال ۹۸ در سایه همراهی مردم با مسوولان سپری شد
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال ۹۸ را که سال بحران‌های خاص بود با همراهی مردم و مسوولان به آرامی پشت سرگذاشتیم، گفت: یکی از این بحران‌ها که از اواخر سال گذشته گریبان کشور و استان را گرفت بیماری کرونا بود که در بحث مقابله با آن هم در سطح کشور در مقایسه با دنیا و هم در استان فارس در مقایسه با دیگر استان‌ها اقدامات خوبی انجام شد.
رحیمی اضافه کرد: اگر در مدت پنج ماهی که با این بیماری مواجه هستیم توانسته‌ایم در مقابل آن مقاومت کنیم به دلیل تلاش‌های شبانه‌روی کادر درمانی و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که جانانه و خستگی ناپذیر به مقابله با این بیماری و مراقبت از بیماران پرداختند.
وی افزود: علاوه بر این، توجه به زیرساخت‌های حوزه سلامت کشور و استان نیز در این دولت به گونه‌ای بود که طرح تحول نظام سلامت ما ضامن این موضوع بود که توان تاب‌آوری در مقابل چنین بیماری فراگیری را داشته باشیم.
رحیمی اظهار داشت: همچنین کوشش‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای که ظرف این سال‌ها در زمینه تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز در حوزه سلامت انجام شده است، موجب شد که در جریان بحران کرونا به کمک استان و کشور بیاید.
تامین امنیت و معیشت مردم را با جدیت دنبال می‌کنیم
استاندار فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین امنیت و معیشت مردم، گفت: بدون تردید در سایه امنیت، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و آرامش روحی و روانی بر جامعه حاکم خواهد شد.
رحیمی اضافه کرد: کسانی که به دنبال ایجاد فضای ناامنی در کشور باشند و بخواهند موجودیت نظام جمهوری اسلامی را تهدید کنند بدون هیچ تعارفی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
وی بیان داشت: البته افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند، به دلیل همراهی مردم با نظام و همچنین حضور نیروهای امنیتی و انتظامی مردمی، در رسیدن به اهدافشان همواره ناکام بوده و ناکام خواهند ماند.
توجه ویژه دولت به معیشت مردم
استاندار فارس، همچنین با اشاره به توجه و اهتمام ویژه دولت به معیشت مردم به ویژه دهک‌های آسیب پذیر جامعه گفت: در این زمینه تاکنون تصمیماتی از سوی دولت در زمینه کمک به دهک‌های اقتصادی پایین جامعه اتخاذ شده و علاوه بر این نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد شهید نیز به همراه خیران اقدامات ارزنده و شایسته‌ای برای کمک به نیازمندان جامعه و افراد آسیب‌پذیر انجام داده‌اند.
رحیمی افزود: معیشت یک مقوله فراگیر در سطح ملی است که باید در این عرصه بتوانیم هم تولید داشته باشیم، هم محصولات و کالاها و نفت خود را به دیگر کشورها صادر کنیم تا بتوانیم چرخ اقتصاد کشور را به گونه‌ای به چرخش درآوریم که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود.
مصوبات سفرهای شهرستانی تا حصول نتیجه پیگیری می‌شوند
استاندار فارس، در مورد روند پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی خود نیز بیان کرد: در این زمینه فرآیندها به گونه‌ای تعریف شده که بعد از پایان سفر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه دستگاه‌های اجرایی این استان اقدام به تامین اعتبار و تنظیم موافقت‌نامه می‌کنند و پروژه‌ها نیز در دوره‌های زمانی مشخص مورد بازرسی قرار گرفته و روند عملیاتی شدن آنها به دقت پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: امروز کشور با مشکلات و موانع متعددی روبه رو است اما توان، انرژی و ظرفیت کشور و نظام به اندازه‌ای است که این مشکلات هم نمی‌تواند ما را از چرخه حرکت و توسعه باز دارد و باوجود سنگ‌اندازی‌های دشمنان در راه اهداف عالی نظام که توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، همچنان پابرجا و استوار برای تحقق این اهداف تا رسیدن به هدف نهایی حرکت می‌کنیم.
شهرستان کوار در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha