انضباط‌بخشی، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی را اثربخش‌تر می‌کند

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انضباط‌بخشی در فعالیت‌های دانشگاه مبتنی بر مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات می تواند تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در سطح کلان دانشگاه، استان‌ها و واحدهای دانشگاهی را اثربخش‌تر کند.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در دومین جلسه طرح توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور حوزه‌ها و همکاران مجری طرح برگزار شد، گفت: مدیریت دانش به ‌عنوان یکی از ارکان مهم و کلیدی در تصمیم گیری‌های دانشگاه همواره مورد نظر است و با توجه به ساختار شبکه ای دانشگاه در کشور که یک مزیت اساسی است، در ستاد مرکزی دانشگاه برنامه ریزی لازم برای کاهش تمرکز گرایی اداری و افزایش یکپارچگی سیستمی صورت پذیرد.

طهرانچی در این جلسه تأکید کرد: انضباط‌ بخشی در فعالیت‌های دانشگاه مبتنی بر مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات می تواند تصمیم گیری های مدیریتی در سطح کلان دانشگاه، استان ها و واحد های دانشگاهی را بیشتر اثر بخش کند.

وی ادامه داد: نمونه بارز این مدیریت یکپارچه داده ها در سامانه پژوهشیار است که به صورت برخط می توان مسائل طرح شده در نظام پژوهشی دانشگاه را به طور اثر بخش رصد و پایش کند. اطلاعات ارزشمند حاصل از این سامانه در نظام آموزش و پژوهش کشور پیشرو و منحصر به فرد بوده و مبین کارآمدی شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این راستا می طلبد با طراحی یک مدل مهندسی ساختار داده بتوان افزایش ارتباط و یکپارچگی داده در سایر سامانه های دانشگاه را در جهت کسب دانش و اثربخشی بیشتر در حل مسایل جامعه افزایش داد. اجرای این طرح هم‌ روندسازی فرآیندها و فعالیت‌های اجرایی، چابک سازی و سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم‌گیری، بهبود نظارت‌های سازمانی، توسعه مدیریت و بهبود انضباط ‌بخشی در اجرای قوانین و مقررات حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری- مالی و دیگر حوزه‌های دانشگاه را فراهم می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha