۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 83858598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 امامان جمعه: توافق ایران و چین راهبردی ارزشمند است

استانها- ایرنا- امامان جمعه توافق ایران با چین را راهبردی خواندند و گفتند: دلواپسانی که موافق تسلیم شدن ایران به آمریکا هستند، توطئه فروخته شدن خاک ما را به راه انداخته اند، ولی ملت غیور با همکاری رهبری گول این دسیسه ها را نخواهند خورد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز ۲۷ تیرماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه افزودند: دلواپسانی که امروز در خارج از کشور نگران خاک ایران و حضور سربازان چینی در کشور هستند، همان حامیان دیروز صدام در تجاوز به خاک مملکت هستند.

امامان جمعه بیان کردند: این گروه در سال های دفاع مقدس که مردم ایران با جان و مال خود از کشور دفاع می کردند، سکوت پیشه کرده و حتی به صدام کمک می کردند.

خطیبان جمعه به تشریح شایعات منتشره حول قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین پرداخت و گفتند: ملت ایران از تمامی این توطئه ها آگاه است.

آنان با اشاره به مناسبت های ولادت امام رضا(ع) و سالروز تاسیس شورای نگهبان اضافه کردند: ذهنیت هایی از زمان مشروطه و نظام جمهوری اسلامی وجود داشت و برخی افراد اوایل انقلاب شورای نگهبان را تعهدی پذیرفتند و جایگاهی والا برای آن قائل نبودند و ارزش این شورا در سالهای بعد مشخص شد.

امامان جمعه همچنین به ضرورت برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و ابراز داشتند: چیزی به آغاز ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) نمانده است؛ گرچه امسال تمامی مراسم‌ها باید با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا صورت گیرد و رعایت برخی محدودیت‌ها ضروری است؛ 

آنانان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس یازدهم اشاره و اضافه کردند: این مجلس، مجلس امید است زیرا مردم در شرایط سخت و امواج تبلیغات مایوس کننده داخل و خارج با درصد قابل قبولی پای صندوق‌های رای آمدند و به شما رای دادند.

چند روز پس از تائید رسمی شیوع ویروس جدید کرونا در ایران و با شدت گرفتن روند گسترش آن برگزاری مراسم نماز جماعت از دومین جمعه اسفند ماه (۹اسفندماه) در مرکز اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ متوقف شد.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه برخی از مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

کرمان

حجت الاسلام علی توکلی در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان یازدهمین دوره قویترین و انقلابی ترین مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری  دانست و اظهار داشت : نمایندگان مجلس در گرفتن مشورت از افراد، همه جوانب را بسنجند و در این خصوص مقام معظم رهبری دیداری با نمایندگان مجلس یازدهم داشتند و نمایندگان باید قدر فرمایشات ایشان را بدانند که طی چهار سال نمایندگی خود سالم بمانند.

خطیب جمعه کرمان گفت: توصیه دیگر مقام معظم رهبری همدلی مجلس شورای اسلامی با ۲ قوه دیگر بود لذا نباید به دنبال حاشیه برویم و برخی از حواشی مجلس های گذشته برای کشور ضرر داشت و جایگاه مجلس را تضعیف کرد و مجلس یازدهم با توصیه های مقام معظم رهبری به فکر بازکردن مشکلات اقتصادی، استقلال و جمهوریت کشور باشد و انقلابی بودن خود را تا انتها حفظ کند.

فارس(شیراز)

امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه روابط خارجی ایران به منزله کشوری اسلامی با دیگر کشورها باید در چارچوب تصریح‌شده در قرآن باشد، عنوان کرد: در این زمینه باید از رفتارهای احساسی دوری گزید و به سوره مبارکه ممتحنه رجوع کرد که اساس روابط خارجی کشور اسلامی را با غیرمسلمانان ذکر کرده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ابراز داشت: در این سوره کافران در دو دسته جای می‌گیرند، عده‌ای که با مومنان سر جنگ دارند و عده‌ای که از در صلح وارد می‌شوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه طی سال‌های گذشته، بیان کرد: اینکه برخی دلشان برای رابطه با آمریکا می‌تپد، طبق آیه قرآن ناپسند است؛ اما در مقابل برخی کشورهای غیرمسلمان هستند که با ما چنین رفتاری نداشته‌اند و رابطه با آن‌ها اشکالی ندارد؛‌ گرچه این رابطه باید براساس عدالت باشد و نه ظلم‌پذیری.

اصفهان(اصفهان)

امام جمعه موقت اصفهان نیز گفت: مشکلات هست ولی بنیه کشور هم قوی است زیرا در کجای دنیا کشوری مثل ایران وجود دارد که خدا همه مواهب طبیعی، معدنی و انسانی متعهد، متدین و شجاع را به آن داده است.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی افزود: ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا با همکاری قوه قضاییه مشکلات بیکاری، فقر، تهیدستی، ازدواج جوانان و امثال آن را برطرف کنند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس یازدهم اشاره و اضافه کرد: این مجلس، مجلس امید است زیرا مردم در شرایط سخت و امواج تبلیغات مایوس کننده داخل و خارج با درصد قابل قبولی پای صندوق‌های رای آمدند و به شما رای دادند.
خطیب جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: این مجلس مظهر امید و انتظار مردم و یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب است که متشکل از افراد تحصیل کرده و با سابقه کار اجرایی است.

تهران(دماوند)

 خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم از گرانی های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می برند و منتظر اقدام عاجل مجلس هستند، گفت: تمجید رهبری از مجلس یازدهم مسئولیت نمایندگان را چندین برابر کرده است.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی با اشاره به محورهای اصلی بیانات رهبر عزیز انقلاب در مورد مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از مجلس توقع دارند قوی و انقلابی عمل کند تا انتظارات مردم و رهبری برآورده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مادی و معنوی کشور زمینه خوبی برای حرکت های جهادی خدمتگزاران به مردم را برای دولت و مجلس فراهم کرده است، افزود: اگر در ۴۰ سال گذشته به تولید و اشتغال اهمیت می دادیم امروز دچار مشکلات سنگین اقتصادی نبودیم.

خطیب جمعه دماوند تصریح کرد: تعامل مثبت بین ادارات درخصوص رفع موانع تولید و عزم جدی فرمانداری و استانداری برای حل مشکل تولیدکنندگان امیدآفرین خواهد بود

قزوین

امام جمعه موقت قزوین نیز شورای نگهبان را ضامن دوام و قوام نظام اسلامی دانست و گفت: این نهاد با درایت و هوشیاری امام راحل و همرزمان ایشان مانند شهید بهشتی تاسیس و در متن قانون اساسی نیز گنجانده شد.

حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، تصریح کرد: این شورا که از ۶ فقیه عادل و ۶ حقوقدان تشکیل شده، ضمن جلوگیری از هرگونه مغایرت‌های شرعی و قانونی، وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را برعهده داشته که نقش حساس آن را در انتخابات مختلف مشاهده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خدا را شاکر و مدیون امام راحل و شهدا هستیم که این سنگر مقدس را برای نظام حفظ کرده و امیدواریم در آینده نیز شاهد اقتدار این شورا باشیم.

سمنان(سمنان، شاهرود)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: نمایندگان این مجلس توصیه‌های رهبری را اجرا کنند و مجلس از حاشیه سازی به دور باشد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: اقدام مهم و اولویت مجلس یازدهم باید معیشت و حل مشکل گرانی در جامعه باشد و حاشیه سازی، این مجلس را از متن دور می‌کند. 

وی به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: ۱۲ میلیون دختر و پسر ایرانی در آستانه ازدواج هستند اما به دلایل اقتصادی و عرف‌های نامتعارف همچون مهریه سنگین و جهیزیه‌ قادر به انجام این سنت نیستند.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد که دولت باید قدمی در راستای رفع مشکلات اقتصادی جوانان و تحقق این سنت حسنه در کشور بردارد.

امام جمعه شاهرود نیز گفت: دلواپسانی که امروز در خارج از کشور نگران خاک ایران و حضور سربازان چینی در کشور هستند، همان حامیان دیروز صدام در تجاوز به خاک مملکت هستند.

حجت الاسلام عباس امینی افزود : این گروه در سال های دفاع مقدس که مردم ایران با جان و مال خود از کشور دفاع می کردند، سکوت پیشه کرده و حتی به صدام کمک می کردند.

خطیب جمعه شاهرود به تشریح شایعات منتشره حول قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین پرداخت و گفت : شما دلواپسان کدام مردم را می ترسانید، مردمی که در مکتب امام خمینی ( ره) نه شرقی و نه غربی را آموخته  و با داشتن رهبری هوشیار از منافع خود دفاع می کنند.

وی توافق با چین را راهبردی خواند و گفت : آن ها که دوست دارند ایران تسلیم آمریکا شود، فکر می کنند ایران به چین فروخته شد،ما ملت غیور و رهبری خردمند داریم ، و از منافع کشور خود دفاع می کنیم.

مرکزی(اراک، خمین)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اتحاد، همدلی، وحدت کلمه، انسجام ملی و اطاعت از مقام معظم رهبری، کلید ایستادگی و پیروزی در برابر دشمنان و افزایش هرچه بیشتر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست.

آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود: اتحاد، انسجام ملی، وحدت کلمه، هوشیاری و اطاعت از ولی مسلمین جهان عامل اصلی پیروز انقلاب اسلامی و پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون نیز کلید خنثی سازی توطئه‌های دشمنان علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران و پیروزی در برابر دسیسه‌های آنان است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با انجام جنگ روانی به دنبال تفرقه افکنی و توطئه علیه ملت ایران اسلامی بودند ولی تاکنون تمامی این توطئه با هوشیاری، اتحاد، وحدت کلمه و پیروی از  رهبر معظم انقلاب نقش برآب شده‌است.

امام جمعه خمین نیز گفت: معنویت عامل مهم اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در بین کشورهای دنیا است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور افزود: تحمل مردم در برابر فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام در هشت سال دفاع مقدس و شرایط سخت اقتصادی امروز به دلیل آراستگی این ملت پرافتخاربه ویژگی معنویت است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را انقلابی‌ترین مجلس ادوار مختلف عنوان کردند، ادامه داد: نمایندگان این مجلس توصیه‌های رهبری را اجرا کنند و اقدام مهم و اولویت مجلس یازدهم باید معیشت و حل مشکل گرانی در جامعه باشد چراکه مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی در پای صندوق‌های رای حضور یافتند. 

خراسان رضوی(خواف، درگز، شاندیز)

امام جمعه درگز در خطبه‌ دوم نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه‌های مهمی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرهیز از تندروی و توهین انجام دادند و تورم و کاهش ارزش پول ملی و گرانی‌های بی منطق و مشکل ازدواج و مسکن مسائل مهمی است  که نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: دولت در سال آخر مسوولیتش کشور را رها نکند و با اراده و نیت خالص کار کند و مجلس هم نظارت دقیق کند. تعامل و هم افزایی و روابط با سایر قوا باید براساس شرع و قانون باشد. دشمن تمام نیروی خود را برای تفرقه داخلی به کار گرفته و اگر قرار باشد در داخل ما هم به جای وحدت برای یکدیگر گرفتاری درست کنیم این نزاع و درگیری مشکلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مادی در کنار ظرفیت‌های معنوی مردم، بخشی از بنیه قوی کشور ماست که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد اما گاه از توان داخلی استفاده نمی شود و امید واهی به بیرون از مرزها بسته می شود.

امام جمعه خواف هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این سخنان بسیار فرمایشات ارزشمندی بود و یکی از نکات مهم این بود که فرمودند مجلس یازدهم به خاطر حضور جوانان و نیروهای ارزشی و قوی و هم نیروهای با انگیزه از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس‌هاست.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با اشاره به توصیه‌های رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم افزود: توجه به موضوع تولید از جمله این توصیه هاست چون اگر تولید نباشد فقر است و بعد از فقر، اندوه و بیچارگی می‌آید بنابر این تولیدکنندگان باید حمایت و مشکلات آنها حل شود.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال جوانان از جمله مسائل مهم جامعه است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است به خصوص در شهرستان خواف با این که معادن زیادی هست اما جوانان زیادی از شهرستان بیکار و جویای کار هستند.

امام جمعه شاندیز هم با اشاره به موضوع قرارداد دراز مدت همکاری ایران و چین گفت: این قرارداد با نظر کارشناسان و مجلس اعلام و ابلاغ خواهد شد و از گزینه‌های موثر در مقابله با تحریم آمریکاست و می‌تواند راهگشای معیشت مردم باشد.

حجت الاسلام علی بهمنی افزود: دشمنان و بعضی از معاندان داخلی نگران این قرارداد شدند و به شدت موضعگیری کردند. کسانی که تحریم می‌کنند معنا ندارد نگران انقلاب ایران باشند. این موضوع نشان می‌دهد قرارداد یادشده به نفع کشور است و چین نیز سابقه استعمارگری و زورگویی نداشته است.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در چهارشنبه هفته آینده ادامه داد: ازدواج باید آسان گرفته شود چون پیامد آن در آینده زندگی جوانها تاثیرگذار است. به خصوص این روزها که همراه با شیوع ویروس کرونا شده است زمینه‌ای برای ساده برگزار کردن ازدواج و پرهیز از تجملات است چرا که طبق نظر کارشناسان به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا باید از هرگونه اجتماع پرهیز کرد.

گیلان(رشت)

 نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به نیاز به حضور و مراجعه مردم به انجام برخی کارهای شان در ادارات گفت : با برنامه ریزی های سازنده و تصویب بعضی قوانین کارهای مردم را آسان سازی کنیم.

 آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود : مردم به ادارات برای انجام کارهایشان مراجعه می کنند، اما مدت ها و حتی گاهی دو سال زمان می برد و طی این مدت ، از این به آن اداره سرگردان می شوند در حالی که با برنامه ریزی سازنده می توان با ساده کردن کارها مانع سرگردانی مردم در ادارات مختلف شد.

 وی با بیان اینکه در لایه های اداری کشور کسانی هستند که عاملند مردم از این اداره به ان اداره سرگردان باشند خاطرنشان کرد : مدیران اهتمام داشته باشند تا در اتاق شان همواره به روی مردم باز باشد و بتوانند به راحتی با آنها ارتباط داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha