۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 83858829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پرسپولیس - فولاد؛ نبرد شاگردان نکونام برای کسب سهمیه آسیا

اهواز - ایرنا - نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و پنجم مسابقات به مصاف صدرنشین لیگ می‌رود به این امید که روند صعودی خود را در لیگ نوزدهم ادامه دهد.

به گزارش ایرنا تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولادخوزستان امروز شنبه از ساعت ۲۱ به مصاف هم خواهند رفت، دیداری که قطعا از حساسیت‌های زیادی برخوردار خواهد بود. از یک طرف فولادی ها به دنبال ارتقا جایگاهشان در جدول و کسب سهمیه آسیا هستند و در سوی مقابل پرسپولیس به دنبال رسیدن به چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ است.

تیم فولاد خوزستان با شروع دوباره رقابت ها نشان داد که حرف های بسیاری برای گفتن دارد و هدفش کسب سهمیه آسیا است، آمار بازی ها نشان می دهد که نتایج تیم فولاد در لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده و روند امتیازگیری آنها روز به روز بهتر می شود.

فولادی ها با ابتلای بیش از ۲۵ درصد از اعضای تیمشان به کرونا در ۲ مسابقه قبلی برابر نساجی و نفت مسجدسلیمان به میدان نرفتند تا تنها تیمی باشند که ۲ بازی کمتر از دیگر رقبا داشته باشند.

تیم فولاد در این هفته به مصاف تیم پرسپولیس می‌روند که صدرنشین بلامنازع جدول است. تیم فولاد برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نماند نیاز به کسب امتیاز از این دیدار دارد تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.

نکونام و گل محمدی یکبار در هفته چهارم رقابت ها برابر هم قرار گرفتند، گل محمدی در آن ‌زمان سرمربی تیم شهرخودرو مشهد بود و در دیدار با فولاد متحمل شکست شد و اکنون به دنبال انتقام گرفتن از فولاد است.

نتایج فولاد و آمادگی جسمانی بازیکنان آن در نیم‌فصل دوم باعث شده به یکی از ترسناک‌ترین تیم‌ها تبدیل شود، پنج برد پیاپی برای فولاد از این تیم چهره یک مدعی ساخته است، هم اکنون فولاد خوزستان با ۳۹ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

فولادی ها  اگرچه کار بسیار سختی مقابل پرسپولیس دارند اما انگیزه بازیکنان جوان فولاد به حدی است که آنها به چیزی جز کسب سهمیه آسیایی فکر نمی کنند. شاگردان نکونام در بازی های بیرون از خانه تیم دست و پا بسته ای نبوده و بسیاری از امتیازات خود را از این طریق کسب کردند.

حضور بازیکنان و مربیان مشترک در ۲ تیم

۲ تیم فولاد و پرسپولیس همچون گذشته بازیکنان و مربیان مشترکی در ترکیب خود دارند و این موضوع زیبایی بازی را دوچندان می کند. مهدی هاشمی نسب و حسین مربیان تیم فولاد سابقه بازی در پرسپولیس را دارند همچنین یحیی گل محمدی با پیراهن فولاد در لیگ برتر به میدان رفته است  و تقابل وی با تیم سابقش نیز جذاب است.

در تیم فولاد شهاب گردان، وحید حیدریه، فرشاد احمدزاده سه بازیکنی هستند که در پرسپولیس سابقه بازی داشته‌اند. همچنین سیدمحمد علوی مدیر فنی تیم فولاد بارها برای پرسپولیس به میدان رفته است.

پس از گذشت تقریبا سه هفته از شروع دوباره مسابقات، آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی فولاد با پی‌گیری مسئولان این تیم به ایران بازگشت تا پیش از دیدار با پرسپولیس به اردوی فولادی ها اضافه شود.

با توجه به نتایج تیم های بالا جدولی در هفته بیست و چهارم رقابت ها، فولاد شانس رسیدن به کسب سهمیه آسیا را دارد و در صورت پیروزی در بازی های عقب افتاده می تواند جزو سه تیم بالا نشین جدول قرار گیرند. نکونام در این فصل ثابت کرد که با فرصت دادن به نیروهای جوان می تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.

گفتنی است تیم فولاد تاکنون برای ۲ بار عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر را کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha