امام جمعه سمنان: طرح آجر به آجر همگانی‌کردن مدرسه‌سازی است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: طرح آجر به آجر برنامه‌ای برای همگانی و عمومی کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه است.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با مدیران کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: طرح آجر به آجر برای کمک به مدرسه‌سازی به اطلاع عموم جامعه و مردم برسد و باید فرهنگسازی شود.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر فرصت سازی برای رفع کمبودهای جامعه در نظام تعلیم و تربیت از طریق کمک های بزرگ و کوچک همه مردم است.

وی با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر باید برای جامعه اطلاع‌رسانی شود افزود: این طرح برای مشارکت هر یک از افراد جامعه در امر خیر مدرسه‌سازی با هر میزان توان مالی است.

وی تاکید کرد: مدرسه سازی امروز از مسجدسازی جلوتر است، شاید به تعداد نیاز مسجد و نمازخانه داشته باشیم ولی در مدرسه جامعه کمبود دارد.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: سمنان استان خیران است و مردم این استان نیکوکار هستند و اگر از چنین طرحی مطلع باشند درآن مشارکت می کنند.

وی با بیان اینکه امکان مشارکت با هر میزان توان برای مدرسه سازی بسیار فرصت‌سازی مناسبی است گفت: انسان آنچه از مال دنیا دارد تمام می شود ولی اگر مال دنیا در راه خدا هزینه شود باقی می ماند.

امام جمعه سمنان طرح آجر به آجر را رویکردی در خدمت به جامعه به ویژه نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: استان سمنان تعداد قابل توجهی خیر مدرسه‌ساز دارد که با این طرح به تعداد آنان بسیار افزوده خواهد شد.

وی بر تشویق خیران مدرسه ساز تاکید و خاطرنشان کرد: امنیت مدارس استان سمنان در برابر زلزله و بلایای طبیعی باید تامین شود و خیران استان سمنان حتی اگر در دیگر استانها و یا در کشورهای دیگر سکونت دارند باید به مشارکت در این امر خداپسندانه تشویق شوند.

وی مدرسه سازی را صدقه جاریه عنوان و بیان کرد: صدقه جاریه فقط وقف نیست و مدرسه سازی از بهترین صدقات جاریه است که از انسان باقی می ماند و برای جامعه نیز سودمند است.

وی با اشاره به نیتی مانند طرح آجر به آجر در ساخت مسجد اعظم آیت الله بروجردی گفت: در ساخت این مسجد نیز هر کس می توانست حتی به اندازه یک خشت مشارکت کند و در طرح آجر به آجر نیز هر فرد با میزان توانش می تواند مدرسه‌ساز شود.

امام جمعه سمنان یادآور شد: اکنون شرایط اقتصادی دولت به گونه است که برای امور عمومی کشور به مشارکت خیران و نیکوکاران نیاز است و نیک‌اندیشان جامعه به ویژه به امر مدرسه‌سازی توجه بیشتری داشته باشند.

در این دیدار سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، علی اصغر جمعه ای رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان حضور داشتند.

استان سمنان ۴۷۸ خیر مدرسه ساز دارد و خیران در ساخت بیش از ۴۰ درصد از مدارس این استان مشارکت داشته اند.

 ۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۰ درصد  نیازمند مقاوم سازی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha