لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکان صنعتی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به تشویق مشترکان برای کاهش مصرف گفت: مشترکان صنعتی با قدرت مصرف قراردادی یک مگاوات و بالاتر با کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی خود در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع نیروی برق را در تامین برق مطمئن و پایدار یاری کنند.

اکبر حسن‌بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از تمامی مشترکان صنعتی درخواست می‌شود با کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ از پاداش همکاری نیز برخوردار شوند.

وی همچنین از عموم شهروندان و مشترکان برق تمامی بخش‌ها خواست تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار، کارکنان صنعت برق را در تامین پایدار جریان برق همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق اظهار داشت: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، سرویس و شستشوی سیستم‌های سرمایشی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

حسن بگلو گفت: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

وی اظهار داشت: مدیریت مصرف در ساعات اوج بار در تابستان امسال از اولویت‌های ماست و با همکاری مشترکان تمام حوزه‌ها از جمله بخش اداری، برق پایدار و مطمئن در استان تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اداری استان جهت عبور از اوج بار برق تابستان سال جاری باید همکاری لازم را داشته باشند افزود: دستگاه‌های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده‌ می‌توانند مصرف برق در دستگاه‌های اداری را مدیریت کنند.

به گفته وی همکاری تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک بار تابستان امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: سازمان‌هایی که مولدهای اضطراری از جمله دیزل ژنراتور و یا سیستم‌های برق اضطراری در اختیار دارند می‌توانند با تامین برق خود در ساعات اوج مصرف علاوه بر همراهی با شرکت توزیع نیروی برق، پاداش همراهی دریافت کنند.

حسن‌بگلو بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

براساس اعلام کارشناسان اداره هواشناسی با ورود جریانات جنوبی به منطقه دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود؛ برهمین اساس از اوایل هفته جاری با ورود جریانات جنوبی به منطقه، روند افزایشی دمای هوا در آذربایجان‌غربی شروع شده و این روند افزایش نسبی دمای هوا تا روز چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha