۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83860484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستانی‌ها مهیای استقبال از گرمای ۴۵ درجه‌

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبر: 83860484
گلستانی‌ها مهیای استقبال از گرمای ۴۵ درجه‌

گرگان - ایرنا - احتمال افزایش دمای هوای آخر هفته گلستان تا ۴۵ درجه علاوه بر تقویت وقوع حریق در زیستگاه‌های طبیعی و جنگلی استان، امکان قطعی آب و برق به دلیل مصرف زیاد و ضرورت توجه به مقوله صرفه‌جوی در این استان را بیشتر می کند.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت : تا اواسط هفته جاری به دلیل جنوبی بودن جریانات جوی، روند افزایشی دما ادامه خواهد یافت و ساکنان برخی مناطق استان نسبت به روز های گذشته رشد ۳ تا ۵ درجه ای دما را تجربه خواهند کرد.

نور بخش داداشی بیان کرد: طبق تحلیل نقشه های پیش یابی، روزهای چهارشنبه و سه‌شنبه گرمای هوای استان به اوج خواهد رسید و در مناطق شرقی و مرکزی استان دمای ۴۵ درجه نیز خارج از ذهن نیست.

وی توصیه کرد که در این مدت مردم و مسافران از روشن کردن آتش در جنگل ها ، مزارع و مراتع خودداری کنند زیرا گرما شرایط را برای گسترش آتش در مزارع و جنگل ها مساعد می‌کند.

تجربه نشان داده که افزایش دمای هوا سبب خواهد شد صرفه جویی در مصرف آب و برق برای ممانعت از قطع یا کاهش فشار در استان همانند سال های اخیر مورد توجه مدیران استان قرار بگیرد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت : در حال حاضر برای تامین آب شرب گرگان با کسری ۳۰ درصدی منابع آب مواجه هستیم و برای کاهش فشار آب، قطعی در ساعات پایانی شب تا ساعت ۵ صبح را در پیش گرفته‌ایم.

بهزاد هرمزی بیان کرد: در این روزهای گرم و پرمصرف، صرفه جویی باید به طور ویژه مورد نظر مشترکین قرار بگیرد.

مدیر شرکت توزیع برق استان نیز در گفتگو با ایرنا از شهروندان خواست در ساعات پیک مصرف از روشن کردن اقلام پرمصرف اجتناب کنند.

علی اصغر نصیری افزود : در هفته گذشته که گلستان با کاهش محسوس دما مواجهه شد، میزان مصرف برق به ۸۵۰ مگا وات رسید در حالی‌در روزهای گرم سال این رقم به هزارو ۲۰۰ مگاوات می رسد.

وی افزود : در صورت رسیدن دمای هوای استان به ۴۵ درجه، احتمال ثبت رکورد جدید مصرف برق در گلستان وجود دارد.

از جمله بخش های آسیب پذیر از افزایش فراوان دما در گلستان، محیط زیست است که به دلیل احتمال آتش سوزی ناشی از گرمای هوا، آرامش و جان زیستمندان به خطر می افتد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی در خصوص افزایش دمای هوا در استان گفت : چادرهای آتش بان و محیط بانان استان در حال آماده باش هستند تا هر گونه حریق در زیستگاه های استان به ویژه پارک ملی و منطقه حفاظت شده جهان نما را خاموش کنند .

محمد رضا کنعانی گفت : محیط بانان و پرسنل محیط زیست در هفته های گذشته دوره های مقابله با اطفا حریق را سپری کرده و امیدواریم با توجه به تعامل خوب با ساکنان روستاهای پیرامون زیستگاه های حساس استان و بهره گیری از ظرفیت سپاه و بسیج و سمن های مردمی اجازه خسارت به زیستگاه های استان را ندهیم.

پارک ملی گلستان میزبان هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران است که به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha