۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83860550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقف پیک بار مصرف برق در مهاباد ۵۹.۹ مگاوات اعلام شد

مهاباد- ایرنا- مدیر توزیع برق مهاباد گفت: طبق دستورالعمل وزارت نیرو سقف پیک بار مصرف برق مشترکان این شهرستان در سال جاری ۵۹.۹ مگاوات تعیین شده و نباید از میزان عبور کند.

رستگار احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰% درصد در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌‍توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

مدیر توزیع برق مهاباد تاکید کرد: مصرف برق در کشور به صورت یک شبکه سراسری، به هم پیوسته و متصل است و چون برق قابلیت ذخیره سازی ندارد بنابراین هرلحظه میزان مصرف از تولید برق بیشتر شود منجر به قطعی و خاموشی خواهد شد و این باعث سیاست‌های مدیریتی و محدودیتی در مصرف برق می‌شود.

احمدی با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق مهاباد در زمان اوج خود به ۶۷.۹۲ مگاوات رسید، اضافه کرد: این میزان مصرف ۰.۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر است که با توجه به مدیریت صحیح بار، زمان‌بندی دقیق و خاموشی‌های با برنامه، همکاری شهروندان و ادارات اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق گفت: در کولرهای آبی تا حد امکان باید از دور کند استفاده شود و دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی نیز بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد باشد.

وی بیان کرد: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

سقف پیک شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای مهاباد ۵۹.۹، ارومیه ۳۳۱.۸، نقده ۳۶.۰، اشنویه  ۱۹.۵، پیرانشهر ۴۱.۳، سردشت ۲۴.۵، بوکان ۷۱.۹، میاندوآب ۸۵.۴، شاهین‌دژ ۲۶.۲، تکاب ۱۹.۳، سلماس ۴۷.۸، خوی ۱۱۷.۲، چایپاره ۱۰.۷، ماکو ۲۲.۸، پلدشت ۱۷.۰، شوط  ۱۲.۱، چالدران  ۷.۱، کل شرکت ۹۲۸.۰ مگاوات تعیین شده است.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور و به طبع آذربایجان‌غربی در فصل گرما وجود دارد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی‌ واقع شده و دارای بیش از ۷۲ هزار مشترک خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha