فرماندار مهریز: نقاط حادثه‌خیز شهرستان اصلاح شود

یزد- ایرنا - فرماندار مهریز گفت: وجود برخی نقاط غیراستاندارد در مرکز شهرستان و نیز بخش مرکزی سبب وقوع حوادث رانندگی و خسارت های جانی و مالی به مردم می‌شود که می‌توان با اصلاح هندسی محل های مورد نظر، از ضرر و زیان‌ بیشتر به شهروندان پیشگیری کرد.

رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در شورای ترافیک شهرستان با بیان اینکه اصلاح هندسی و ساماندهی جاده‌ها جزو برنامه‌های مهم دولت است، افزود: اصلاح هندسی تقاطع‌ خطرناک، ساماندهی و ایمن سازی معابر و میدان‌های پرحادثه باید از سوی مسوولان نهادهای مربوطه پیگیری شود.

وی ادامه داد: برای انجام هرگونه اقدام اصلاحی باید ابتدا اعضای شورای ترافیک دقیقا به صورت کارشناسی ، نیاز مردم و تسهیل رفت و آمد شهروندان و مسافران در شهر و روستاها را بررسی کنند.

رییس شورای ترافیک مهریز اظهار کرد: با اجرای اصلاح هندسی معابر می‌توان از وقوع  تصادف‌ و خسارت های احتماعی و اقتصادی پیشگیری کرد بنابراین اقدام به موقع و علمی با همیاری مسوولان و همکاری مردم ضروری است.

زارع‌زاده مهریزی بیان کرد: اصلاح میدان شورا، رفع مشکل تقاطع دهستان خورمیزات و برخی معابر حادثه ساز در روستاهای بخش مرکزی باید در اولویت کار شورای ترافیک شهرستان قرار گیرد که جزو مطالبات دایمی مردم و مسافران در این شهرستان است .

جاده‌های روستایی و مناطق ییلاقی شهرستان مهریز به دلیل تردد و رفت و آمد زیاد مسافران در طول سال به ویژه تابستان بسیار خطرآفرین است و برای تامین آسایش و پیشگیری از حوادث رانندگی به ایمن سازی اساسی نیاز دارد.

اغلب روستاهای بخش مرکزی مهریز به دلیل آب و هوای مناسب خصوصا دهستان های تنگچنار ، سرو و ارنان و خورمیزات به خصوص منطقه میانکوه میزبان خیل عظیم مسافران از مرکز استان یزد و مناطق همجوار است که برای گذراندن اوقات فراغت و استفاده از مناطق ییلاقی به آن مراجعه می کنند.

مسافر پذیر بودن روستاهای مهریز و عرض کم جاده‌ها  موجب بروز برخی حوادث رانندگی ناگوار می‌شود که به خاطر تامین آسایش مردم باید نسبت به ایمن‌سازی و اصلاح هندسی آنها اقدام‌های مناسب انجام شود.

طول جاده ‌های مهریز ۵۰۰ کیلومتر است و حدود ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان ۵۵ هزار نفر در مناطق روستایی پنج دهستان‌ زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha