۱۲ میلیارد تومان به مستاجران زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت: سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای خانوارهای ساکن در شهر کرمانشاه ۳۰ میلیون و در شهرستان‌های تابعه ۲۰ میلیون تومان است.

«محسن رخصی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش ودیعه و اجاره مسکن در سال جاری، افزود: کمیته امداد به منظور دستگیری از مستاجران زیرپوشش از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان و همچنین تسهیلات صندوق امداد ولایت اعتبارات ویژه‌ای برای مددجویان مستاجر اختصاص داده است.

او از آغاز توزیع ۱۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن نیازمندان در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای خانوارهای ساکن در شهر کرمانشاه ۳۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های تابعه ۲۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: تسهیلات ودیعه مسکن بدون کارمزد و سود و بازپرداخت آن پنج ساله است.

رخصی در ادامه گفت: در کنار این تسهیلات ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان و کمیته امداد برای کمک به اجاره مسکن مددجویان در نظر گرفته شده که توزیع این اعتبارات نیز آغاز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه  همچنین سقف اعتبار اجاره مسکن برای هر خانوار مستاجر را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

رخصی با بیان اینکه تسهیلات ودیعه مسکن و اجاره مسکن صرفا برای خانوارهای تحت حمایت است، تاکید کرد: این خانوارها می توانند برای بهره‌مندی از اعتبارات مذکور به دفاتر این نهاد در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که از این تعداد ۸۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۸۴ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.