۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83862905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گروه تروریستی تحریک طالبان، رییس حزب مردم پاکستان را تهدید به مرگ کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی فراری گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی)، در پیامی «بلاول بوتو زرداری» رهبر جوان حزب مردم و فرزند نخست وزیر فقید این کشور را به مرگ تهدید کرد.

رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه به نقل از نمایندگان ارشد حزب مردم در مجلس سنای این کشور، پیام تهدید آمیز «احسان ا... احسان» تروریست فراری که سال‌های اخیر قبل از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به عنوان سخنگوی گروه غیرقانونی تحریک طالبان شناخته می‌شد، در صفحه اجتماعی توییتر مخابره شده است.

نمایندگان حزب مردم در مجلس سنای پاکستان با ابراز نگرانی شدید نسبت به تهدید به مرگ رییس این حزب  اعلام کردند: در صورت هرگونه اتفاق برای زندگی بلاول زرداری، دولت عمران خان مسئول عواقب آن خواهد بود.

بلاول زرداری رهبر جوان حزب مردم و فرزند آصف علی زرداری رییس جمهوری پیشین و خانم بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان شش سال پیش نیز گفته بود که وی توسط گروه تروریستی و افراط گرای "لشکر جهنگوی" تهدید به مرگ شده است.

پیام تهدید آمیز احسان ا ... احسان که چند ماه پیش از زندان گریخته است، به جنجالی جدید میان اپوزیسیون پاکستان و دولت عمران خان نخست وزیر این کشور تبدیل شده است. حزب مردم و حزب مسلم لیگ نواز از احزاب اصلی اپوزیسیون این کشور به شمار می‌روند.

احسان ا ...، اواسط بهمن ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد و به دست داشتن این گروه‌های تروریستی در صدها  عملیات بمب‌گذاری، عملیات‌های انتحاری و اقدامات ضدکشوری اعتراف کرد.

اما اواسط بهمن ماه سال گذشته رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان از دست ارتش گریخته، موضوعی که چند روز بعد وزیر کشور پاکستان نیز آن را تایید کرد.

احسان ا ... احسان پیش از اینکه در ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ خود را تسلیم ارتش پاکستان کند، مسئولیت حمله مرگبار به مدرسه‌ای در پیشاور که ۱۴۰ کشته برجای گذاشت و قبل از آن نیز ترور "ملاله یوسف‌زی" دختر دانش‌آموز پاکستانی که برنده جایزه نوبل نیز است، را برعهده گرفته بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha