۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83863766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرد خیر مشکل کمبود آب شرب روستای امام قیس بروجن را برطرف کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بروجن گفت: یک فرد خیر نیکوکار با اهدای آب چاه شخصی خود، مشکل کمبود آب شرب روستای امام قیس این شهرستان را در فصل گرما را برطرف کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، فردین چهرازی اظهار داشت: در پی تشدید گرمای تابستان و کاهش منابع  تامین آب روستای امام قیس بخش گندمان این شهرستان، یک فرد خیر کشاورز ساکن در محل، با اهداء شبانه‌روز ۱۳ ساعت از آب چاه عمیق شخصی خود به صورت رایگان، بخشی از مشکل کمبود آب آشامیدنی این روستا را مرتفع کرد.
به گفته وی، با اهدای آب چاه فرد نیکوکار با  لوله‌گذاری ۳۰۰ متری و اتصال آن به تاسیسات آب آشامیدنی،اکنون آب شرب در لوله‌های آب بارگذاری شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری نیز در این باره  گفت: با ورود به فصل تابستان و کمبود منابع آب زیرزمینی، تامین آب ۷۰ روستای استان با چالش مواجه شدهاست و این تعداد با گرم‌تر شدن هوا افزایش می‌یابد.

سهراب بهرامی افزود: هم‌اینک ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و منابع آب ۳۰ روستای دیگر نیز بسیار کاهش یافته و با مشکل تامین آب مواجه است.

وی ادامه داد: در صورت مصرف نادرست آب و از سوی دیگر گرم‌تر شدن هوا و افت آب‌های زیرزمینی، تعداد روستاهای دارای تنش آبی افزایش پیدا می‌کند به طوری که در تابستان سال گذشته ۱۲۰ روستا با مشکل تامین آب مواجه شد.

به گزاش ایرنا،روستا امام قیس بخش گندمان شهرستان بروجن، دارای ۵۰۰ خانوار جمعیت در ۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha