۸۰ فرد بهبود یافته از کرونا در دزفول شرایط اهدای پلاسما را دارند

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به نصب دستگاه پلاسمافرز و آغاز پلاسمادرمانی بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: ۸۰ فرد بهبود یافته از کرونا در حال حاضر در شهرستان دزفول شرایط اهدای پلاسما را دارند.

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور  روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرکز انتقال خون دزفول با بیان اینکه پلاسمای افراد بهبود یافته مانند پادزهر است و به بیماران حیات دوباره می‌بخشد، افزود: به افرادی که شرایط اهدای پلاسما را دارند پیامک ارسال می‌شود تا با اهدای پلاسما جان مردم را نجات دهند.

وی از افراد واجد شرایط اهدای پلاسما که دچار کرونا شده‌اند و ۲ ماه از بهبودی آنها می‌گذرد تقاضا کرد پس از دریافت پیامک طبق زمان بندی اعلام شده و یا به صورت داوطلبانه نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.
فرهمندپور اظهارداشت: روزانه هفت مورد پلاسما در سازمان انتقال خون دزفول تولید می‌شود که پنج مورد برای دزفول استفاده و ۲ مورد برای استفاده سایر هم استانی‌ها به اهواز ارسال می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: افرادی که در ابتدای درگیری با بیماری کووید ۱۹ هستند، می‌توانند با تزریق پلاسما بهبودی کامل پیدا کنند و از مشکلات بعدی رها شوند.
وی با بیان اینکه پلاسمادرمانی حالت پیشگیرانه ندارد، افزود: پلاسما باید در زمان مناسب و شرایط خاص تزریق شود.

فرهمندپور بیان کرد: دستگاه پلاسمافرز با تلاش‌های فراوان در حوزه انتقال خون و مرکز بهداشت وارد دزفول شد که پس از تامین تجهیزات از امروز آغاز به کار کرد و نمونه گیری از افراد بهبود یافته را انجام داد.
وی افزود: در حال حاضر فقط سه دستگاه پلاسمافرز در استان خوزستان وجود دارد که در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دزفول نصب شده‌اند. 
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با آغاز به کار این دستگاه، شهرستان دزفول از نظر تولید پلاسما در رتبه دوم استان خوزستان قرار گرفت و اکنون می‌تواند علاوه بر تامین پلاسمای موردنیاز خود، پلاسمای شهرهای شمال خوزستان را نیز تامین کند.
وی افزود: پلاسمای مورد نیاز شهرستان دزفول پیش از این از اهواز تامین می‌شد که با نصب این دستگاه، از این پس در دزفول تولید می‌شود.

فرهمندپور گفت: خوشبختانه وضعیت بیماری کووید۱۹ در دزفول بهتر شده که علت آن رعایت اصول و موازین بهداشتی توسط مردم است و باید به همین منوال ادامه یابد.
دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha