۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83866011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بر بازار کردستان نظارت و کنترل دقیق دارند

سنندج - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بازرسان این سازمان به طور مستمر از بازار بازدید می‌کنند و بر نحوه توزیع کالا نظارت دارند.

محمد دره‌وزمی روز چهارشنبه در هم اندیشی بازاریان و اصناف با مسوولان استان اظهار داشت: اطلاع کامل از وضعیت همه مشکلاتی که درحوزه سیمان، فرآورده‌های فرش، لاستیک و اتحادیه آرایشگران در این نشست مطرح شد، داریم.

وی اضافه کرد: شرایط عادی برکشورمان حاکم نیست و اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم که نتیجه آن هم گرانی و تورم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه وقوع هر نوع جنگی با عوارض و پیامدهای مختلفی همراه خواهد بود، افزود: فشار اقتصادی زیادی ناشی از تحریم ها بر تمامی بخش‌ها وارد شده است.

دره‌وزمی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها مامور و ناظر بر بازار هستند و با هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی نه گرانی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایطی پیش آمده که تعداد زیادی از اصناف توانایی پرداخت کرایه مغازه‌های خود را ندارند، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا موجب ایجاد مشکلاتی برای مشاغل مختلف شد و اصناف هم از این اتفاق در امان نماندند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این بین عده‌ای سودجود و متخلف هم وجود دارند که از شرایط پیش آمده و مشکلات اقتصادی دارند سوءاستفاده می‌کنند به عبارتی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان استان کردستان همواره در برهه‌های مختلف از مردم حمایت کردند، افزود: هر گونه حادثه‌ای هم چون زلزله و سیل و دیگر رویدادهایی که اتفاق افتاده است بازاریان به یاری نیازمندان شتافتند.

وی اظهار داشت: متخلفان و گرانفروشان در بازار با آبروی اصناف بازی می‌کنند و خود بازاریان  و اصناف باید مانع فعالیت چنین افراد سودجویی  شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه حتی یک دقیقه از نظارت بر بازار استان غفلت نکردیم، گفت: کارشناسان اداره نظارت و بازرسی این سازمان همواره بر توزیع و عرضه کالا در بازار نظارت دارند و از هیچ گونه تخلفی چشم پوشی نمی کنند.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه در کار گروه تنظیم بر بازار استان هم مقرر شد کارخانه سیمان مستقیم به واحد صنفی فروش داشته باشد، یادآور شد:  پیگیر موارد مربوط به این مسئله خواهیم بود  و اگر لازم هم باشد تمام سیمان تولیدی در کردستان را به استان اختصاص خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha