اجرای ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی به همت دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید در راستای توسعه عمرانی استان طی هفت سال گذشته گفت: به اهتمام ویژه دولت، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در این استان اجرایی شده است.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی افزود: دولت تدبیر و امید دستاوردهای بزرگی در استان داشته که باید از سوی نهادهای مختلف اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تابش امید از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در قالب این طرح، گزارش های آماری از اقدامات صورت گرفته دستگاه های اجرایی مختلف به صورت شفاف در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت مظلوم واقع شده است، بیان کرد: در صدد هستیم تا پایان سال جاری، پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد را در استان به بهره برداری برسانیم.

شهریاری گفت: اقدامات شاخص و قابل توجهی در حوزه های مختلف برای ارتقای شاخص های توسعه‌ای در آذربایجان‌غربی به اهتمام دولت تدبیر و امید انجام شده که از جمله آنها می توان به بهبود شاخص گازرسانی، آبرسانی روستایی، شاخص های بهداشتی، بیمارستان سازی و مدیریت منابع آب اشاره کرد.

وی افزود: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی مجهز به شبکه‌های فرعی و اصلی آبیاری شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در آذربایجان‌غربی، ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۵۱۱ میلیارد تومان، ۱۴ پروژه جهش تولید با ۳۵۵ میلیارد تومان و ۳۱۲ پروژه دیگر با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مجموع با اعتبار یک هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مدیران استانی در سال آخر فعالیت خود، نظیر روز اول تلاش کنند تا زمینه به ثمر رسیدن پروژه ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه در آذربایجان‌غربی باید از مجادله‌های سیاسی پرهیز کرد، ادامه داد: همدلی و وحدت باید بیش از پیش در دستور کار همه نهادها و افراد در استان باشد تا زمینه اعتلای استان در همه عرصه‌ها فراهم شود.

شهریاری با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا، موجب بروز مشکلات اساسی به‌ویژه در حوزه اقتصاد کشور شده، اضافه کرد: سهم آذربایجان‌غربی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت های ناشی از شیوع این بیماری یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان بوده در حالی که تاکنون کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان در سامانه مربوطه ثبت نام شده که باید با همراهی دستگاه های مسوول، این رقم بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در استان نظیر دیگر مناطق کشور گفت: مردم نیز در راستای رسیدن به اهداف این طرح، با مسوولان همگام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با تاکید بر اینکه نباید از ادامه مسیر ناامید شویم، افزود: همه ما باید سهم خود را در این شرایط حساس برای  کمک به نیازمندان ایفا کنیم و هرچه در توان داریم برای رفع مشکلات به کار بگیریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت مدیریتی استان بیان کرد: در پایان سال ۱۳۹۷ سن مدیران در استان ۴۵ سال و ۱۰ ماه بود که این رقم در پایان سال گذشته به ۳۹ سال و هشت ماه رسید.

ناصر حضرتی اضافه کرد: یک هزار و ۶۷۶ پست مدیریتی در آذربایجان غربی داریم که ۵۰ درصد آنان با مدرک کارشناسی ارشد، ۴۱ درصد کارشناسی، حدود پنج درصد دکترا فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: با احتساب مدیران مدارس ۲۸ درصد مدیران استان را بانوان تشکیل می دهند ولی با کنار گذاشتن این بخش، سهم بانوان از مدیریت در آذربایجان غربی حدود ۱۲ درصد است.

وی با اشاره به تکالیف برنامه ششم توسعه برای کاهش هشت ساله سن مدیریت و افزایش سهم بانوان از این بخش به ۳۰ درصد گفت: در این مسیر، فاصله چندانی با رسیدن به اهداف برنامه در خصوص کاهش سن مدیران نداریم ولی فاصله با سهم بانوان از مدیران بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha