۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83882844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۸ وقف جدید طی سال جاری در ارومیه

۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83882844
ثبت ۸ وقف جدید طی سال جاری در ارومیه

ارومیه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت هشت وقف جدید در ارومیه طی سال جاری گفت: گسترش مسجد، کمک به بیماران سرطانی، کمک به حوزه های علمیه و مرثیه خوانی در ایام شهادت حضرت امام حسین (ع)، مهمترین نیات واقفان ارومیه ای بوده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات این وقف‌ها افزود: اهالی و هیات امنای مسجد روستای خالدآباد، یک باب ساختمان مسکونی ۳۶۰ متری را به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت استفاده حسینیه و دارالقرآن وقف کرده اند.

وی اضافه کرد: یک باب آپارتمان به متراژ ۹۰ مترمربع نیز توسط واقفان خیراندیش علیرضا رجایی و ماندانا کامران‌آذر جهت هزینه بیماران سرطانی بیمارستان امید ارومیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: ۲ باب ساختمان در مجموع به متراژ یک‌هزار و ۵۸ متر مربع به ارزش چهار میلیارد ریال توسط اهالی و هیات امنای مسجد بلال حبشی برای بازسازی و گسترش مسجد و اهدای یک باب ساختمان ۲ طبقه به ارزش ۹ میلیارد ریال از سوی علیرضا احمدی و ربابه حسین زاده به نیت تبلیغ دین اسلام و مرثیه خوانی حضرت اباعبدالله (ع) در حوزه علمیه استان وقف شد.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: ۲ قطعه زمین مزروعی نیز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال واقع در روستای گارانا به نیت احداث مسجد توسط  صلاح الدین بهزاد و یک باب آپارتمان به متراژ ۷۰ متر به ارزش سه میلیارد ریال به نیت هزینه های طلاب حوزه های علمیه توسط عباس تنیان در این مدت وقف شده است.

وی اظهار کرد: همچنین طبق نظریه اداره تحقیق، کلیساهای "مارت شمونی" و "ماراستیفان" واقع در روستاهای شمس حاجیان و انهر هر کدام به ارزش یک میلیارد ریال به عنوان وقف، ثبت شده است.

آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه ثبت موقوفات به شمار می رود و تاکنون بیش از ۶ هزار وقف در این استان ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha