۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83882943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائمه جمعه گلستان خطبه‌های نماز را در فضای مجازی منتشر کردند

گرگان - ایرنا - با ادامه تعطیلی نمازهای جمعه به علت شیوع ویروس کرونا، بعضی از ائمه جمعه گلستان خطبه‌های نماز را بصورت مکتوب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان ارائه دادند.

این در حالیست که همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور که همزمان با تهران در گرگان به امامت سید کاظم نورمفیدی برگزار شد؛ ارتباط امام جمعه گرگان با توده‌های مردم همچنان قطع است.

امام جمعه شهر خان‌ببین و بخش فندرسک در خطبه‌های غبرحضوری نماز با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی بیان داشت: جایگاه نماز جمعه در روایات دینی بسیار مهم است بطوریکه هر فردی از روی ایمان و به حساب خدا در نماز جمعه شرکت کند، اعمالش را از نو آغاز کرده است.
حجت‌الاسلام‌ محمدعلی بیات کرد: نماز جمعه عامل وحدت و همدلی و برادری است؛خطبه‌های باصلابت نماز جمعه بسیاری از توطئه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند.
وی تصریح کرد: نمازجمعه در هر منطقه باید راهگشای مشکلات مردم آنجا باشد.

همچنین امام جمعه دلند در شرق استان گلستان به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری حکیم و فرزانه انقلاب با نخست وزیر عراق قابل تأمل است و زیبا و شکیل فرمودند انتقام سخت در پیش است.

حجت‌الاسلام محسن کیایی تاکید کرد: بدون شک وحشت در جبهه استکبار ایجاد می‌شود، استکبار و دولتمردان مستکبر آمریکا بدانند منطقه غرب آسیا برای آنان امن نخواهد بود.
وی به گرانی‌های اخیر هم اشاره و با این کنایه که برخی مسوولان در میان مردم زندگی نمی‌کنند خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما باید یک حرکتی کنید، وارد عمل شوید با دولتمردان هم افزایی کنید تا مشکلات کم شود.

امام جمعه آزادشهر هم با یادآوری فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: نماز جمعه بدون جمع محقق نمی‌شود و اجتماع در نماز جمعه شرط صحت نماز است.
حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی تاکید کرد: نماز جمعه در روایات ما در ردیف حج است؛ این قرارگاه بعنوان قلب فرهنگی هر شهر نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است.
وی همچنین حرکت نظامیان تروریست آمریکا در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان را محکوم و خواستار برخورد جدی با مسببین شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد امام جمعه علی‌آباد کتول هم با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) گفت: در اسلام ازدواج آسان گرفته شده و طلاق سخت اما متاسفانه ما بر عکس عمل کردبم و طلاق را خیلی راحت و ازدواج را سخت انجام می‌دهیم.
امام جمعه گالیکش نیز گفت: نهاد نماز جمعه با سه ویژگی مردمی بودن و انقلابی بودن و جهادی بودن شناخته می شود.
حجت الاسلام دلبری با اشاره به عملیات مرصاد در جریان آخرین روزهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این عملیات نماد اتحاد و همدلی پیش برنده ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و گروه‌های مردمی است چیزی که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.
حجت‌الاسلام نادعلی رضانژاد امام جمعه کوهسارات بخش دوزین از توابع شهرستان مینودشت هم گفت: دشمنان از هر راه و ابزاری برای تضعیف نظام استفاده می کنند تا مردم را دلسرد و ناامید کنند.

وی افزود: مسوولان بویژه نمایندگان مجلس به فکر معیشت مردم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha