۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83883392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ پنل خورشیدی بین عشایر کوچرو  بازفت کوهرنگ توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از توزیع ۶۰ پنل خورشیدی به منظور تامین برق عشایر کوچرو در بازفت کوهرنگ خبر داد.

یحیی حسین‌پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال۱۰۰ پنل خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده شهرستان کوهرنگ تامین شد، که ۴۰ دستگاه پنل در اوایل فصل کوچ بهار امسال تحویل عشایر شد و ۶۰ دستگاه مابقی نیز در چند روز اخیر در اختیار خانوارهای عشایری قرار گرفت.
وی، اعتبار مورد نیاز برای تامین  ۱۰۰ پنل خورشیدی در سال جاری را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: قیمت‌تمام شده هریک از این دستگاه‌ها ۲۵ میلیون ریال است.
وی، مصارف این نوع تجهیزات انرژی پاک را روشنایی محل سکونت، تامین برق  و شارژ گوشی تلفن همراه برای عشایر دانست.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در خصوص توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر استان گفت: اگر چه هزینه سرمایه‌گذاری اولیه پنل‌ها بالا و به تغییرات تابش خورشید وابسته است، ولی با محیط زیست سازگاری دارد.
حسین‌پور ، با اشاره به اینکه وجود پنل‌های خورشیدی باعث حفظ محیط زیست می شود، تاکید کرد: ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل خورشیدی در تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی نقش بسزایی دارد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، اولویت توزیع پنل خورشیدی را مدارس سیار عشایری اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ پنل خورشیدی بین مدارس عشایری توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از مناطق عشایرنشین استان است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha