تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- تعداد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه بیماران با علائم مشکوک به کووید ۱۹ در مشهد با هدف خدمات‌رسانی بهتر از ۱۱ به ۱۶ مرکز افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی فعال هستند که ۱۶ مرکز در مشهد و ۱۸ مرکز در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت دارند.
دکتر مهدی قلیان افزود: در این مراکز علاوه بر افزایش تیم‌های مراقب سلامت و پزشکان، زمان فعالیت نیز از ساعت هشت صبح تا ۲۲ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که نتیجه افزون بر ۴۵ درصد از آزمایش‌های انجام شده بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز خدمات جامع سلامت مثبت است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق دستورالعمل جدید، آزمایشهای گرفته شده از مراجعان در مراکز خدمات جامع سلامت محدود شده به طوریکه افراد بالای ۶۰ سال، افراد با داشتن بیماریهای زمینه‌ای و افراد با علائم تنفسی مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار می‌گیرند. 

وی با اشاره به  اجرای نظام ارجاع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا به عنوان سطح یک محسوب می‌شوند و در صورت نیاز به خدمات تصویربرداری از طریق این مراکز به سطح دو و در نهایت برای بستری به مراکز سطح سه و بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.
دکتر قلیان از مردم خواست در صورت بروز علائم کرونا در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری نمایند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمات رسانی به کلانشهر مشهد، ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha