۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 2180
کد خبر: 83883789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نانوایی‌های ناقض پروتکل‌های بهداشتی در مه‌ولات دادگاهی شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات از قطع سهمیه آرد ۶ واحد نانوایی و معرفی چهار نانوایی دیگر به دادگاه به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بالا بودن بار میکروبی نان در آنها خبر داد.

مجتبی خلوصی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به منظور کنترل بیماری کووید ۱۹، بازرسی و نظارت مستمر از واحدهای صنفی در دستور کار است.

وی افزود: در این راستا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات طی چند روز گذشته از واحدهای خبازی این شهرستان ۱۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از نان‌های تولیدی انجام دادند و واحدهای متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های لازم علاوه بر قطع سهمیه آرد برای سیر قانونی پرونده به دادگاه معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات بر لزوم رعایت بهداشت عمومی توسط اصناف به ویژه واحدهای خبازی تاکید کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی شهرستان به صورت مستمر نظارت و بازرسی می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۰ واحد خبازی در شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات فعالیت دارند که در هر ماه با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان شبکه بهداشت، از این نانوایی‌ها بازرسی می‌شود.

خلوصی افزود: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده، پرداخت وجه نان باید با استفاده از کارتخوان انجام شود و در هر نانوایی نیز باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود که به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در کمترین زمان رسیدگی شود. 

شهرستان مه‌ولات دارای ۴۴ نانوایی است که با آرد یارانه‌ای به مردم این شهرستان خدمات ارایه می‌دهند.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha