۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83883934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان تلفات انرژی در کردستان بیش از ۲۴ درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: میزان تلفات انرژی شبکه برق استان در ابتدای دولت یازدهم ۱۲.۳۱ درصد بود که اکنون به ۹.۳ درصد(۲۴.۵درصد) کاهش یافته است.

هیوا لهونیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدت زمان خاموشی برق روازنه مشترکان استان از ۲.۶۸ دقیقه ابتدای سال ۹۲ به ۱.۹۴ دقیقه در اواخر سال ۹۸ معادل ۲۷.۶ درصد کاهش رسیده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای بهره‌مند از برق در کردستان یک هزار و ۶۸۸ مورد بود و این رقم در پایان سال ۹۸ به یک هزار و ۷۰۶ روستا رسید یعنی در این مدت ۱۸ روستای دیگر برق‌دار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: پیک بار مصرف برق مشترکان کردستانی در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۸۸.۷ مگاوات بود که اکنون به ۴۷۶ مگاوات(۲۲.۵ درصد) افزایش یافته است.

لهونیان یادآور شد: طول خطوط فشار متوسط و ضعیف برق استان هم در آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۵ هزار و ۲۲۸ کیلومتر بوده که به ۱۶ هزار و ۸۴۱ کیلومتر تا پایان سال گذشته رسید.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی استان ۱۳ هزار و ۷۷۵ دستگاه است در حالیکه این رقم در سال ۹۲، ۱۰ هزار و ۲۸۷ دستگاه بود، ضمن اینکه ظرفیت ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی استان هم از یک هزار و ۲۲۵ مگاولت‌آمپر به یک هزار و ۴۸۰ مگاولت‌آمپر یعنی ۲۰.۹ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر ۶۶۱ هزار و ۱۱۴ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha