۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83883981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند توسعه ۱۴ روستای شهرستان شهرکرد تدوین شد

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 83883981
سند توسعه ۱۴ روستای شهرستان شهرکرد تدوین شد

شهرکرد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شهرکرد گفت: سند توسعه ۱۴ روستای این شهرستان با اولویت‌های کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری تدوین و تهیه شده است.

سپنتا حبیبی روز شنبه در نشست رفع مشکلات و موانع بوم‌گردی‌های و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: این روستاها شامل نوآباد، سیرَکِ، بهرام‌آباد، خوی، اسدآباد، مصطفی‌آباد، سورک، ایرانچه، دستگردامام‌زاده، فتح‌آباد، شمس‌آباد، آقبلاغ، وانان و کتک است.

وی افزود: روستاهای این شهرستان ظرفیت مناسبی در توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد.

حبیبی تصریح کرد: دهیاران شهرستان شهرکرد ۲هفته فرصت دارند تا ظرفیت‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

وی یادآور شد: بالا بودن نرخ بیکاری و مناسب نبودن وضعیت معیشتی مردم از مهم‌ترین علت‌های مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاهای شهرستان شهرکرد است.

حبیبی اظهار داشت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توجه به رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند علاوه بر افزایش اشتغال به کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان کمک کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت شرایط خوبی را برای ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به روستاییان فراهم کرده است.

مهرداد رئیسی تاکید کرد: توجه به ظرفیت‌های روستایی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص بخش‌های مرتبط با گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می‌تواند مشکلات موجود در شهرها را کاهش دهد.

وی افزود: با توجه به قابلیت بالای رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و حمایت‌های موجود از آن، زمینه اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و تسریع در روند توسعه روستاها فراهم شده است.

رئیسی تصریح کرد: دهیاران شهرستان شهرکرد نسبت به معرفی رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، فراهم کردن زمینه‌های آموزش، بازاریابی فروش تولیدات و راه‌اندازی و تقویت بوم‌گردی‌ها در روستاها اقدام کنند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد نیز گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های تولید انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ضریب اشتغال روستایی را افزایش می‌دهد.

حمیرا راهنورد تاکید کرد: تاکنون سه اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شده است که افزایش این اقامتگاه‌ها در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: نداشتن استحکام بنا و تغییر کاربری بنا از مسکونی به گردشگری، از مشکلات جدی در توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۴۹ اقامتگاه بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این تعداد سه واحد در شهرستان شهرکرد واقع شده است.

شهرستان شهرکرد ۲۷ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha