انصارالله تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی را نقض قوانین بین المللی خواند

تهران- ایرنا- دفتر سیاسی انصار الله امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای تعرض جنگنده های نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان را در حریم هوایی سوریه محکوم کرد و آن را نقض توافق های بین المللی دانست.

در این بیانیه که در سایت رسمی انصارالله منتشر شد، آمده است که یاغی گری آمریکا و استمرار مداوم در نقض حاکمیت سوریه، رویکردی تهاجمی و رفتار وحشیانه یک نظام جنایتکار است که از همه هنجارها و قوانین بین المللی تخطی می کند.

این جنبش با تأکید بر اینکه گزینه مقاومت مؤثرترین و قدرتمندترین گزینه مقابله با استکبار است، تاکید کرد: نباید به کشورهای متجاوز اجازه نقض حقوق ملت ها و حاکمیت بر سرزمین های آنها را در سوریه یا هر کشور دیگری داد و ما نیز از این روش پیروی می کنیم .

این بیانیه همچنین بر همبستگی مردم یمن و ایستادگی آنها در کنار آزادیخواهان سوریه برای مقابله با پروژه های مخرب آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.

شامگاه پنج‌شنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان (پرواز تهران - بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری در بیروت کرد.

این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که با مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز مجروح شدند و پس از فرود، به مراکز درمانی انتقال داده شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha