ثبت مصرف ۱۱۱۳ مگاواتی برق در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: با گرم‌تر شدن دمای هوا، طی هفته گذشته سیر مصرف برق در استان روند صعودی خود را ادامه داده و میزان مصرف یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات به ثبت رسید.

اکبر حسن‌بگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال افزایش دمای هوا و به تبع آن میزان مصرف، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان و به منظور حفظ پایداری شبکه، این شرکت ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار خواهد بود.

وی میزان مصرف برق در سال ۱۳۹۸ را یک‌هزار و ۵۱ مگاوات اعلام کرد و افزود: میزان مصرف امسال نسبت به سال قبل با ۵.۸ درصد رشد مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان با استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به ‌طور همزمان در ساعات ۱۲ تا ۱۶ و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، شرکت توزیع نیروی برق را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

حسن‌بگلو بیان کرد: اداراتی که دارای دیزل ژنراتور هستند در زمان پیک مصرف در ساعات ۱۲ تا ۱۶ برای تامین برق وسایل سرمایشی خود باید از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از تمامی مشترکان صنعتی درخواست می‌شود با کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از پاداش همکاری نیز برخوردار شوند.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی در نظرگرفته شده برای کشاورزان، خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و گفت: با همکاری چهار ساعته کشاورزان و خاموش‌کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف در ساعت ۱۲ تا ۱۶، در ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha