۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 83884800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش دما تا اواسط هفته در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا-رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دما همراه با وزش باد تا اواسط هفته در این استان ادامه دارد.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مهاباد با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان و چالدران با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در ارومیه به ۵۰ و در سایر شهرستان‌ها تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد بیان کرد: افزایش سه تا ۶ درجه‌ دما در استان که از روز پنجشنبه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و اثر این مخاطره افزایش در مصرف آب و برق، احتمال گرمازدگی،  آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در ساعات ظهر جهت جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، محکم کردن سازه‌های موقت از مواردی است که لازم است شهروندان به آنها توجه داشته باشند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha