۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83885900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌های ناشی از کرونا یک هفته دیگر در چهارمحال و بختیاری تمدید شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که روند شیوع ویروس کرونا در استان همچنان صعودی است، با کسب مجوز از ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های ناشی از این ویروس یک هفته دیگر در استان تمدید شد.

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا از سه هفته گذشته در استان آغاز شد  و تا حدی در کنترل شیوع این ویروس در استان موثر بوده است اما با توجه به وضعیت شکننده استان می‌طلبد اعمال این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا فعالیت دانشگاه‎ها، مدارس، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، کتابخانه‌های عمومی، حوزه‌های علمیه، مساجد و مصلی‌ها، موزه‌ها، مراکز گردشگری و تفریحی و سینماهای استان همچنان تعطیل است.

شیرانی تصریح کرد: همچنین فعالیت قهوه‌خانه‎ها، سالن‌های زیبایی، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، شهربازی‌ها و رستوران‌ها و برپایی هرگونه همایش، سمینار، تجمع و گردهمایی‌ ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:اوج‌گیری ویروس کرونا در هفته‌های اخیر شدیدترین اوج شیوع کرونا در استان از ابتدا تاکنون بوده است و چنانچه این بیماری به نحو مناسبی کنترل و مهار نشود، با بحران مواجه می‌شویم از همین رو همراهی و همکاری مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در این خصوص دارد.

شیرانی با اشاره به انجام ۱۸ هزار نمونه‌گیری از بیماران با علائم بالینی مشکوک به کرونا در استان، افزود: در حال حاضر تنها از بیماران بستری و افراد با حال عمومی نامساعد برای تشخیص قطعی بیماری نمونه‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص بهبودیافتگان کرونا نیز تنها برای پرسنل پزشکی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در انتهای دوره درمان تست گرفته می‌شود و افراد عادی پس از گذراندن دوره قرنطینه به مدت ۲ تا سه هفته و بهبودی کامل نیازی به تست کرونا ندارند.

شیرانی، با تاکید بر استفاده همگانی ماسک در استان، اظهار داشت: نحوه استفاده از ماسک نیز دارای اهمیت بسیاری است و مردم می‌توانند با مشاهده کلیپ‌های آموزشی، نحوه صحیح استفاده از ماسک را آموزش ببینند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha