یک دستگاه آمبولانس ویژه متوفیان ناشی از کرونا در شهرکرد اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‎های شهرداری شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: یک دستگاه آمبولانس برای فوت‌شدگان ناشی از این ویروس د ر مرکز چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

سید اکبر نوربخش رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این آمبولانس به‌صورت مستمر و مداوم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک غسال‌خانه مجزا به‌صورت ایزوله برای تغسیل متوفی در نظر گرفته شد، که پس از هر بار استفاده از سوی کادر ویژه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

نوربخش رضایی تصریح کرد: با وجود توصیه‌های صورت گرفته مبنی بر حاضر نشدن شهروندان در محیط‌های شلوغ مانند آیین خاک‌سپاری و زیارت اهل قبور اما در هفته‌های گذشته به‌ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه، ترافیک در مسیرهای ورودی آرامستان‎های شهرکرد وجود داشت.

وی یادآور شد: در همین راستا آرامستان‎ بهشت رحمت شهرکرد تعطیل و روند ورود و خروج به این آراسمتان کنترل شد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‎های شهرداری شهرکرد اظهار داشت: با ابراز همدردی با خانواده و بستگان متوفیان از شهروندان تقاضا می‌شود، برای حفظ سلامت خود و سایران، تنها بستگان درجه یک فوت‌شدگان تا سقف ۱۵ نفر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای تشییع و خاک‌سپاری متوفی وارد آرامستان‎ها شوند.

نوربخش رضایی گفت: البته از همراهی مردم شهرکرد در وارد نشدن به آرامستان بهشت رحمت با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و به ‌منظور حفظ سلامت عمومی شهروندان و همچنین از زحمات نیروی‌انتظامی و پلیس راهور شهرستان شهرکرد در این راستا قدردانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، به‌منظور تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با هدف حفظ سلامت شهروندان، از روز یکشنبه ٢٢ تیرماه سال‌جاری ورود شهروندان به آرامستان بهشت رحمت شهرکرد ممنوع شد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha