۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83887526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مهریز: تولید شن و ماسه مطابق با اصول زیست محیطی باشد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: افزایش نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی شن و ماسه شهرستان در پیشگیری از آلودگی‌ هوا موثر است وهرگونه تولید در این بخش باید با رعایت دقیق استانداردها و طبق مقررات زیست محیطی باشد. .

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز سه‌شنبه در بازدید از چند واحد تولید شن و ماسه شهرستان افزود: مسوولان واحدهای تولیدی باید با کسب پروانه لازم تمامی مقررات را برای تامین سلامتی مردم رعایت کنند و انجام آن به نفع متولیان و عموم شهروندان است .

همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای تولید شن و ماسه بر نحوه فعالیت  این واحدها تاکید کرد.

محمدرضا خدارحمی افزود: کار نظارت و پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و شن و ماسه به صورت مرتب با همکاری برخی مسوولان شهرستان صورت می‌گیرد.         

مهریز ۲۷ واحد معدنی و شن و ماسه دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳ درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی و باریت  وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد .

یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در کشور در اختیار دارد .

هم اکنون ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت،این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha